پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

درگیری مخالفان و ارتش سوریه در خاک عراق

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 274903
منابع عراقی از درگیری شدید میان مخالفان سوری و ارتش سوریه در مرز عراق خبردادند که در پی آن شش تن کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرهگزارش داد، درگیریهای شدیدی شنبه شب در یکی از گذرگاههای مرزی عراق با سوریه میان مخالفان سوری و ارتش این کشور رخ داد که در پی آن دست کم شش تن کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.
 
بنابر اعلام سخنگوی وزارت دفاع عراق، دست کم چهار نظامی ارتش سوری که در درگیریها زخمی شده بودند به بیمارستانی در استان نینوا عراق منتقل شده‌اند.
 
وی گفت: درگیریها میان دو طرف به داخل خاک عراق نیز کشیده شد اما نیروهای ما با خویشتنداری به این درگیریها وارد نشدند، وظیفه ارتش عراق حمایت از مرزهای عراق در مقابله با تروریستها و قاچاقچیان است.
 
این در حالی است که مخالفان سوری مدعی هستند ارتش عراق با استفاده از توپخانه سنگین به حمایت از نظامیان دولت سوریه پرداخته و شش تن از عناصر ارتش آزاد سوریه در حملات توپخانه‌ای ارتش عراق کشته شدند.
 
یکی از فرماندها مخالفان سوری حاضر در این درگیریها به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای عراقی با استفاده از توپخانه سنگین و سلاحهای نیمه سنگین علیه ارتش آزاد سوریه دست به حمله گسترده‌ای زدند تا به هر طریق ممکن گذرگاه الیعربیه، واقع در مرز سوریه و عراق را برای دولت دمشق حفظ کنند.
 
اثیل النجیفی، استاندار نینوا نیز اعلام کرد: درگیریهای شدید میان ارتش سوریه و مخالفان باعث شد که نزدیک به 30 نظامی سوری به خاک عراق بگریزند.
 
یک فرمانده گارد مرزی عراق نیز اعلام کرد، هواپیماهای سوریه مناطقی را در مرز سوریه و عراق بمباران کردند و عراق نسبت به تکرار چنین حوادثی بسیار نگران است.
 
گذرگاه الیعربیه یکی از گذرگاههای مهم مرزی میان عراق و سوریه است و در صورتی که ادعای مخالفان مبنی بر کنترل این گذرگاه درست باشد، دومین گذرگاه مهمی خواهد بود که در مرز عراق و سوریه به دست مخالفان افتاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *