پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آیت‌الله علم‌الهدی: جمله "تمام گزینه‌ها روی میز است" وقیحانه است

جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب: 274650
خطیب جمعه مشهد گفت: حلقه تحریم‌های غرب علیه ملت ایران در حال از هم گسیختگی است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مشهد مقدس که با حضور زائران و مجاوران آقا علی بن موسی الرضا(ع) در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، فرا رسیدن سالگرد رحلت عالم جلیل القدر امام جمعه فقید مشهد حضرت آیت‌الله عبادی را تسلیت گفت.

وی با بیان این که هفته‌ای که بر ما گذشت هفته مانور قدرت بزرگ و عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیه دشمنانش بود، خاطرنشان کرد: هفته گذشته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دو عرصه سیاسی و نظامی یک مانور عظیم و بزرگ قدرت را در معرض نمایش جهانیان گذاشت.

علم الهدی مذاکرات ایران با 1+5 را مانور عظیم قدرت در عرصه سیاسی دانست و در این خصوص گفت: در عرصه سیاسی برای چندمین بار دور جدید مذاکرات ایران با 1+5 در شهر آلماتی برگزار شد. این مذاکرات برای دنیا اهمیت زیادی داشت و خبرنگاران و ارباب رسانه‌های بین المللی از سراسر دنیا برای پوشش این جلسه مهم در آلماتی گرد هم آمده بودند که اقتدار نمایندگان نیرومند، حکیم و اندیشمند انقلاب اسلامی را در برابر قدرت‌های استکباری دنیا مخابره نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که هیچ گاه مذاکره برای تفاهم نبوده است، به نیات و اهداف شوم جبهه استکباری به سرکردگی آمریکای جنایتکار علیه برنامه‌های صلح‌آمیز هسته ای ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: همه دنیا می‌دانند که قدرت‌های سلطه‌گر و استعماری جهانی به دنبال عقب نشاندن ملت غیور ایران اسلامی از حرکت توفنده و عظیم توسعه دانش بنیان در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای هستند.

امام جمعه مشهد جمله "تمام گزینه‌ها روی میز است" را جمله‌ای بسیار وقیحانه دانست که همیشه از زبان نمایندگان 1+5 خارج می‌شود.

علم الهدی اضافه کرد: نمایندگان دولت‌های استکباری وقتی در مقابل پاسخ‌های خردمندانه و دندان شکن تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران مستاصل و درمانده می‌شوند به طور معمول از این جمله وقیح "تمام گزینه‌ها روی میز است" استفاده می‌کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان در تبیین و تشریح این جمله خاطرنشان کرد: معنای این جمله که "همه گزینه ها روی میز است" یعنی چه؟ در حقیقت معنای این جمله این است که ما آماده تهاجم نظامی هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، آمریکا و هم پیمانانش را همچون درندگانی دانست که برای مغلوب کردن طرف مقابل چنگ و دندان نشان می‌دهند و در ادامه افزود: قطعا این درندگان هیچ موقع بر خط تفاهم قرار نخواهند گرفت.

علم الهدی با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 8 در منطقه عمومی کرمان، اظهار کرد: این رزمایش عظیم که به ابتکار مقام معظم رهبری توسط دلاورمردان غیورسپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با نشست 1+5 برگزار شد، کمال عظیم دفاعی و تسلیحاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در معرض دید جهانیان گذاشت.

وی با هشدار به قدرت‌های مستکبر جهانی گفت: دولت‌های استکباری باید بدانند اگر برای انقلاب اسلامی ایران همه گزینه‌ها روی میز است دفاع دلاورمردانه رزمندگان این نظام الهی نیز در همه عرصه‌ها در مقابل شما فراگیر شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری رزمایش پیامبراعظم 8 را یک جنگ واقعی در برابر آمریکای جنایتکار دانست و اضافه کرد: در حقیقت رزمایش پیامبر اعظم 8 یک جنگ و عملیات پیروزمندانه ضد استکباری بود، زیرا در این رزمایش ارتش متجاوز آمریکا برای جاسوسی کردن پهپاد خود را به منطقه عمومی رزمایش ارسال می‌کند که با درایت رزمندگان جان بر کف انقلاب اسلامی این پهپاد توسط این عزیزان شکار می‌شود.

علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت انقلاب اسلامی را در سطح جهانی فوق العاده خواند و گفت: بسیاری از تحلیل گران دستگاه های اطلاعاتی غرب به دولتمردان آنان اعلام کرده‌اند که شما باید هرچه سریع‌تر مشکل خود را با ایران حل و فصل نمایید.

امام جمعه مشهد با تاکید بر این که حلقه تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ملت مظلوم ایران در حال از هم گسیختن است، به خارج شدن کشورها از این تحریم‌ها یکی پس از دیگری اشاره کرد.

وی خطاب به دولتمردان غربی گفت: به همین زودی‌ها و با ذلت، فرش تحریم‌ها از زیر پای آمریکا کشیده خواهد شد.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد، به یادداشت جک استراو وزیر اسبق خارجه دولت انگلیس اشاره کرد و افزود: جک استراو در یک یادداشتی اعلام می‌کند غرب باید به عادی سازی روابط با ایران روی آورد و حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد. ما در همه مذاکرات خود بارها این جمله را که "همه گزینه‌ها روی میز است" را تکرار کرده‌ایم اما ایران ثابت کرد که این جمله کهنه شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این فضای پیش روی انقلاب اسلامی، ما نباید دشمن را یاری کرده و در این توطئه شیطانی او را همراهی نماییم، مقام معظم رهبری در اولین روزهای شروع تهاجم اقتصادی دشمن علیه ایران اسلامی، راهکار قوی اقتصاد مقاومتی را راه حل پیروزی در این جنگ نابرابر اعلام کردند.

علم الهدی گفت: در این ایام باقیمانده به سال نو نشان دهیم که نه تنها به سراغ اجناس خارجی نمی‌رویم بلکه اجناس غیرضروری را نیز خریداری نخواهیم کرد.

وی اقتصاد مقاومتی را وظیفه مردم ایران اسلامی در مقابل تهاجم اقتصادی دشمنان دانست و یادآور شد: ایام نوروز امسال مصادف با دهه فاطمیه و شهادت مظلومانه بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) است، لذا نباید شادی در ایام عید به نحوی باشد که با عشق و علاقه به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) و به خصوص حضرت فاطمه زهرا(س) ناسازگار باشد.

امام جمعه مشهد در پایان تاکید کرد: در ایام عید باید منزل ما همچون خانه امیرالمومنین علی(ع) باشد ، فرزندان ما نباید در مراسم عید خیلی لباس نو بپوشند، زیرا فرزندان علی (ع) و زهرا(س)، غرق در حزن و ماتم مادر خود حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *