پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

گامی دیگر درخودکفایی تولید قطعات هواپیما

پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 274445
متخصصان مکانیک کشورمان با ساخت شیر سلنوئیدی اسپول – اسلیو مبتنی بر استاندارد هوایی موفق به بومی‌سازی این سیستم‌های هیدرولیکی مهم شدند.
به گزارش جهان، رضا ادیبی، دانش آموخته کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه تهران که در قالب یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت این قطعه شده است در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سیستم‌های هیدرولیکی کاربردهای فراوانی در صنعت و مسائل مهندسی دارند، گفت: صنایع هوایی، صنایع خودرو، فولاد، نفت و گاز، پتروشیمی، ماشین‌سازی، خطوط تولید و بسیاری صنایع دیگر نیازمند چنین سیستم‌هایی هستند.

وی با بیان اینکه در یک سیستم هیدرولیک با هدایت سیال در مسیر مشخص می‌توان عملکرد سیستم را مشخص کرد و سیستم را وادار به انجام یا عدم انجام کار کرد، تصریح کرد: به عنوان مثال،‌ وقتی که قصد داریم یک جک هیدرولیک را به حرکت درآوریم از طریق شیر سلفوئیدی اسپول – اسلیو، مسیر سیال را به سمت جک تغییر داده و جک را فعال می‌کنیم و برای غیر فعال کردن جک مجددا مسیر سیال را تغییر می‌دهیم تا جک غیر فعال شود.

ادیبی با بیان اینکه تولید این محصول بر اساس نیاز بازار و به سفارش صنایع هوایی کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: این محصول در انحصار معدود کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه صنایع هوایی است؛ بنابراین تهیه آن از خارج با توجه به شرایط تحریم کشور، نه تنها زمان و هزینه تمام شده بالایی را بر خریدار تحمیل می‌کند بلکه اطمینانی به صحت عملکرد محصول خریداری شده نیست و امکان خدمات پس از فروش هم فراهم نخواهد بود.

وی قطع وابستگی کشور در سطوح بالای فناوری و کاهش قیمت تمام شده را از جمله نتایج دستیابی به دانش فنی تولید شیر سلنوئیدی اسپول – اسلیو عنوان کرد.

به گفته ادیبی تا کنون ۵۰ قطعه از محصول تولید شده به صنایع هوایی کشور فروخته شده است.

به گزارش ایسنا، در تولید شیر سلنوئیدی اسپول – اسلیو، محمدمهدی ایزد‌پناه، دانش آموخته دانشگاه خواجه نصیر، شهریار نیک‌نژاد، دانش آموخته دانشگاه صنعتی مالک اشتر و محمد همتی، دانش آموخته دانشگاه تهران همکاری داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *