جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

امید صنایع تسلیحاتی آمریکا به خاورمیانه

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 274377
ارتش آمریکا به این نکته اذعان کرد که فروش سلاح به کشورهای خاورمیانه اقدامی حیاتی در جهت ابقای صنعت دفاعی کشور محسوب می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه ورد تریبیون، فرماندهان ارتش آمریکا می‌گویند افزایش صادرات سلاح به کشورهای خاورمیانه و سایر مناطق می‌تواند ثبات خطوط تولید صنایع دفاعی در بحبوحه کسری بودجه توسط کنگره را موجب شود.
 
به گفته این فرماندهان فروش محصولات دفاعی همچنین باعث ایجاد سلاح‌های جنگی بیشتر توسط ارتش آمریکا می‌شود.
 
ژنرال دنیس ویا، فرمانده بخش ادوات و تجهیزات جنگی آمریکا گفت: این روند یک پیروزی برای ارتش و متحدان آمریکا و همچنین صنعت دفاعی کشور است. ما این روند را برای سال‌های آتی فزاینده می‌بینیم. این اقدام باعث رشد صنعت دفاعی آمریکا می‌شود.
 
این فرمانده آمریکایی در جریان حضور مدیران بخش صنایع دفاعی درخصوص رکورد صادرات محصولات دفاعی به سایر کشورها علی الخصوص به خاورمیانه اشاره کرد.
 
در سال گذشته میلادی عربستان سعودی جت‌های جنگنده اف-15 به ارزش بیش از 30 میلیارد دلار از آمریکا برای ارتقای ارتش خود خریداری کرد.
 
ژنرال دنیس ویا در جریان کنفرانس و نمایشگاه محصولات صنایع دفاعی 2013 آمریکا که در 22 فوریه سال جاری به پایان رسید، گفت: ارتش آمریکا در سال 2012 میلادی به عنوان بخشی از برنامه فروش خارجی ارتش 20 میلیارد دلار صادرات کالا به خارج داشت. فروش سلاح در سال مالی 2013 میلادی که از فوریه سال 2012 میلادی آغاز شده احتمالا 2 / 12 میلیارد دلار کاهش می‌یابد.
 
مقام‌های آمریکایی اعلام کردند، کشورهای حوزه خلیج فارس به شدت به دنبال خرید مستقیم سلاح از آمریکا هستند؛ امری که نیازمند تایید از سوی کنگره آمریکا نیست.
 
این فرمانده آمریکایی در ادامه گفت: آنچه که من در سفرها و ملاقات‌هایم به کشورهای مختلف جهان و نمایندگان نظامی این کشورها به آن برخوردم اعتمادی بود که آنها به صنایع نظامی آمریکا داشتند.
 
ارتش آمریکا انتظار دارد که کشورهای خاورمیانه و خریداران خارجی در خصوص حمایت‌های لجستیکی و آموزشی نیز از واشنگتن درخواست کنند؛ البته درخواست‌ها برای آموزش نیروهای نظامی سایر کشورها توسط ارتش آمریکا رو به افزایش است. ما گمان می‌کنیم که این یک فرصت برای تداوم فعالیت‌های نظامی آمریکا در سایر کشورها و شرکای ما باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر این عربهای بی عقل دست از جنگ بر می داشتند ان موقع می دیدکه اروپا یک شبه اقتصادش فرو می ریخت تازرمانی که این عربها با هم می جنگنند اروپا خیالش راحت است