جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
معاون وزیر امور خارجه روسیه

ممکن است تحریم‌های ایران کاهش یابد

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب: 274055
معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه ایران باید نشان دهد برنامه هسته‌ای خود را با مقاصد صلح‌آمیز ادامه می‌دهد، گفت ممکن است برخی تحریم‌های ایران کاهش یابد.
به گزارش جهان به نقل از فارس : شبکه خبری راشاتودی، در حالی که هیئت‌های دیپلماتیک برای آغاز دور جدیدی از مذاکرات ۱+۵ و ایران وارد «آلماتی» می‌شوند، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید در صورتی که ایران نشان دهد هدفش از فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز است، مذاکرات جدید می‌تواند کارگشا باشد. راشاتودی در تیتر خبر خود به نقل از ریابکوف نوشته است که در این صورت ممکن است برخی تحریم‌های ایران برداشته شود.

ریابکوف که ریاست هیئت مذاکره‌کننده روس در مذاکرات آلماتی را بر عهده دارد، موفقیت این مذاکرات را به «اراده واقعی» و تعهد طرفین به گفت‌وگوها برای «ورود به این مرحله»، مشروط می‌داند.

وی همچنین ناراحتی فزاینده مسکو از کم‌نتیجه بودن ادوار قبلی مذاکرات ایران و ۱+۵ را ابراز کرد.

ریابکوف که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم، به وقت تلف کردن پایان دهند. اینکه ما وقفه‌هایی ۸ یا ۱۵ ماهه ایجاد می‌کنیم، واقعا به دور از تمدن است.

وی از طرف ایرانی هم خواست با آمادگی بیشتر نسبت به گذشته وارد این دور از مذاکرات شود، تا بتوان به «چارچوبی مشترک» دست یافت. ریابکوف افزود که در مذاکرات دو طرف باید از برخی خواسته‌های خود چشم بپوشند و امتیازاتی به طرف مقابل بدهند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که ممکن است این دور از مذاکرات از نظر کلی بن‌بست به وجود آمده در مذاکرات، پیشرفت محسوسی نداشته، یا منجر به «اتخاذ تصمیمی مشترک با نتایجی حساس» نشود، اما می‌تواند به میزانی پیشرفت ایجاد کند، که حداقل نتوان گفت مذاکرات آلماتی «بیهوده» بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *