پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رنگ مو موجب ابتلا به سرطان می شود

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 274037
دانشمندان اعلام کردند : رنگ های مو که میلیون ها نفر در سراسر جهان از آنها استفاده می کنند حاوی مواد شیمیایی هستند که با ابتلا به سرطان ارتباط دارند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، دیلی میلمی نویسد: رنگ موهایی که در خانه استفاده می شوند و رنگ موهای گران قیمتی که در سالن های آرایش مورد استفاده قرار می گیرند هر دو خطر بالقوه ای برای سلامتی انسان ها هستند، دارند.
 
دانشمندان افزودند: مواد شیمیایی موجود در رنگ های دائم مو با دود سیگار و سایر آلاینده ها موجود در هوا واکنش نشان می دهند و یکی از قویترین موادی که موجب ابتلا به سرطان می شوند را تولید می کند.
 
محققان می گویند: از آنجایی که یک سوم زنان و یک دهم مردان مرتب موهای خود را رنگ می کنند بررسی خطر سلامتی رنگ های مو ضرورت دارد.
 
دانشمندان هشدار دادند که مواد شیمیایی موسوم به ˈآمین ثانویهˈ که در تمام رنگ های دائم مو دیده می شود می تواند هفته ها، ماه ها و یا سال ها در مو باقی بماند.
 
آنها افزودند: این مواد شیمیایی در طول زمان می توانند با دود سیگار و دود اگزوز واکنش نشان داده و مواد شیمیایی به شدت سمی به نام ˈان-نیتروزامینˈ تولید کنند.
 
درحالیکه استفاده از این مواد که موجب ابتلا به سرطان می شوند در لوازم آرایشی ممنوع شده است اما محققان استدلال می آورند که این مواد هنوز می توانند از طریق یک واکنش شیمیایی ساده تولید شوند.
 
پیش ازاین گفته می شد که رنگ مو با ابتلا به یک سری سرطان ها از قبیل تومورهای سینه، مثانه، تخمدان ها، مغز و سرطان خون ارتباط دارد.
 
همچنین نگرانی هایی در مورد شمار در حال افزایش افرادی که به مواد رنگ مو حساسیت دارند وجود دارد که برخی اوقات نتایج این حساسیت ها می تواند موجب مرگ فرد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *