جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

پس‌مانده‌های تلفنی خود را ببینید + تصاویر

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 273518
محققان دانشگاه سوری با منقوش کردن تلفن‌های همراه خود در ظرف‌های آزمایشگاهی توانسته‌اند تاریخچه زیستی فعالیت‌های خود را بر روی آن مشاهده کنند.
پس‌مانده‌های تلفنی خود را ببینید + تصاویر
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا، اگرچه اکثر باکتری‌های به تصویر درآمده توسط دانشجویان باکتری شناسی دانشگاه سوری که پس از سه روز ثبت شده بودند، بدون ضرر بوده اما برخی از آنها می‌توانستند منجر به مسمویت غذایی شوند.
 

در میان این باکتری‌ها برخی از انواع ناقل بیماری مانند استافیلوکوکوس اورئوس دیده شد که یکی از عوامل رایج استافیلوکوکها شامل مسمویت غذایی، زرد زخم و گند زخم است.
 
تصور می‌شود که 20 درصد از انسان در میان ناقلان طولانی‌مدت این باکتری قرار داشته که در داخل مجرای بینی مخفی می‌شود.
 
مجموعه‌ باکتری‌هایی که پس از به تصویر کشیده شدن تلفن‌های همراه شکل گرفتند، از باکتری نامحسوس گیا در بدن هستند.
 
اکنون با دریافت و ارسال پیامک‌ها و تماس‌ها، این باکتری‌ها نشانگر پس‌مانده ملموس و بیولوژیکی ده‌ها سلام و خداحافظی کاربران هستند.
 

باکتری می‌تواند از بسیاری از چیزهای مختلف به عنوان حامل به منظور ترویج انتقال خود استفاده کند. حشرات، آب، غذا، سرفه و عطسه و باران تنها برخی از این نمونه‌ها هستند. تلفن همراه نیز از این موارد به شمار می‌رود.



 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي
Iran, Islamic Republic of
واي حالم بهم خورد...