جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اين بهار نيست؛ زمستان برای اسرائيل است

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 273503
وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي بيداري اسلامي و به قدرت رسيدن اسلامگرايان را نگران كننده و تهديدي براي موجوديت اسرائيل توصيف كرد.
وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي بيداري اسلامي و به قدرت رسيدن اسلامگرايان را نگران كننده و تهديدي براي موجوديت اسرائيل توصيف كرد.

به گزارش جهان به نقل از کیهان، آوي ديختر كه پيش از اين در حد فاصل سالهاي 2000 تا 2005 رئيس سرويس امنيتي شين بث بوده، مي گويد: به قدرت رسيدن اسلامگرايان در كشورهاي عربي، وضعيت سوريه و برنامه هسته اي ايران از موضوعات نگران كننده است.
 
او مي افزايد: « ما در برابر تهديدهاي بسيار قرار داريم حتي موجوديت اسرائيل در خطر است». وي كه با رسانه فرانسوي ديركت ماتن مصاحبه كرده، در قبال اين پرسش كه «نتيجه گيري شما از بهار عربي چيست؟» مي گويد:من نمي دانم چه كسي واژه «بهار عربي» را اختراع كرده، چون بيشتر به يك زمستاني باراني شبيه است. برخي اميدوارند كه در اين كشورها ليبرال دموكراسي ايجاد شود، ولي ديديم كه اخوان المسلمين در مصر به قدرت رسيد. آنها طي يك سال توانستند كنترل مصر را به عنوان بزرگ ترين كشور منطقه، بزرگ ترين ارتش و همچنين كانال سوئز را به دست گيرند.
وي درباره سفر آتي اوباما به تل آويو و انتظار اسرائيل گفت: قبل از سفر او در ماه مارس اقدامات بسياري بايد انجام شود. در حالي كه خلع سلاح غزه يكي از پيش شرط هاي ايجاد صلح است، محمود عباس، رئيس دولت خودگردان فلسطين، هيچ گونه ضمانتي در اين زمينه ارائه نداده، زيرا از شش سال پيش تاكنون اصلا به غزه پا نگذاشته، دو ماه پيش 500 راكت به سوي اسرائيل شليك شد و جان شهروندان اسرائيلي را به خطر انداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *