شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مردم به جای نارنگی کیوی بخورند!

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 273413
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران توصیه کرد که مردم به جای نارنگی، کیوی مصرف کنند.
به گزار شجهان به نقل از ایسنا حسین مهاجران افزود: درحال حاضر نارنگی بندرعباس (بمی) کیلویی ۵۰۰۰ تومان است که در حجم محدودی به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: از حدود ۱۰ روز پیش نارنگی انشو تمام شده و تنها نارنگی جهرم و بندر عباس در بازار موجود است که نارنگی جهرم نیز آنچنان کیفیت و حجمی ندارد.

او با اشاره به اهیمت داشتن توجه به تولید داخلی و سودآوری برای مردم بیان کرد: واردات نارنگی تنها راهکاری برای کاهش قیمت نارنگی داخلی و افزایش حجم عرضه است که اگر وارد نشود برای تولید کننده بهتر است اما مصرف کننده در این شرایط باید بیش از قیمت واقعی نارنگی هزینه کند.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران افزود: تا این لحظه دلار مبادلاتی برای واردات موز داده نشده و واردات موز با ارز آزاد صورت گرفته است.
وی یادآور شد: هزینه واردات موز با تمام هزینه های جانبی برای وارد کننده تنی ۸۰۰ دلار و این در حالی است که موز در میادین با قیمت کیلویی۴۶۰۰ تومان عرضه می شود.

مهاجران درباره تولید داخلی موز گفت: حجم تولید داخلی موز جوابگوی نیاز کشور نیست و تنها می تواند جوابگوی نیاز شهرهای تولیدی آن باشد.او تصریح کرد: بابل و رامسر به تولید موز می‌پردازند که هزینه بالایی برای تولید لازم دارد. اما کیفیت و قیمت موز داخلی با موز سومالی برابری می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *