کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان برگزاری جشن نیکوکاری

4 اسفند 1391 ساعت 15:48

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: جشن نیکوکاری ۱۶ اسفند ماه در مدارس سراسر کشور، ۱۷ اسفند در پایگاه‌های امداد و نیروی مقاومت بسیج و ۱۸ اسفند ماه نیز در پایگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور برگزار می‌شود


به گزارش جهان به نقل از ایسنا حسین انواری در جمع خبرنگاران در بوشهر اعلام کرد: جشنواره احسان و نیکوکاری امسال از ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه با شعار سلامت، توانمندی و تحکیم نهاد خانواده در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نیکوکاری و احسان فقط توجه به مادیات نیست بلکه محبت به دیگران هم جزء نیکوکاری است و فرهنگ سازی این امر ضروری به نظر می رسد.

عضو شورای مرکزی با اشاره به هدف‌گذاری‌های کمیته امدادگفت: جامعه هدف ما از دوران مدرسه با کودکان تحت پوشش آغاز می‌شود و سرمایه‌گذاری در کانون‌های امداد و کشف استعدادهای درخشان از جمله این اقدامات است.

این مقام مسئول افزود: با تلاش صورت گرفته درصددیم تا دانش‌آموزان تحت پوشش به دبیرستان‌های فنی سوق پیدا کنند به نحوی که این امر زمینه اشتغال برای آنان را بیش از گذشته فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: امسال ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای روستاییان باید ایجاد کنیم که از این تعداد تاکنون حدود ۲۰۰ هزار فرصت شغلی تحقق یافته است.

انواری با توجه به این فرصت‌های شغلی که از طریق تسهیلات بانکی ایجاد خواهد شد، گفت: با ضرورت به نوع علاقه و گرایش مددجویان، پرونده‌های اشتغالزایی آنان به بانک‌ها ارسال شده است و برخی نیز تسهیلات لازم را دریافت کرده اند.سرپرست کمیته امداد گفت: با توجه به ورود و خروج نیازمندان واقعی، با رویکرد منطقی نمودن خدمات با هدف توانمند سازی فکری و اقتصادی جامعه هدف، در یک دهه گذشته؛ به ظرفیت افراد تحت پوشش کمیته امداد اضافه نشده است.

حسین انواری همچنین در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار کرد: توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش از رویکردهای مهم کمیته امداد است تا بتوانیم تفکر و اندیشه خانواده‌ها را برای حل معضلات فکری و زندگی بهتر، فعال کنیم.وی افزود: مجموعه کارهای کمیته امداد با برچسب فرهنگی تعریف شده و تأکید ما بر تقویت و پرورش اندیشه خانواده‌ها است.

سرپرست کمیته امداد اضافه کرد: برنامه‌های مددکاری، مشاوره‌های دینی و روانی، پزشکی، حقوقی و شغلی از دیگر برنامه‌های این نهاد است و در این زمینه تلاش ما بر این است تا خودباوری را در خانواده‌های تحت پوشش، جهت رسیدن به ثبات لازم تقویت کنیم.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد، با بیان اینکه برخی کارها و برنامه‌های کمیته امداد مورد توجه دیگر دستگاههای اجرایی قرار گرفته که محصول آن ثبات خانواده‌های تحت پوشش است، افزود: باور ما صرفا معطوف به این نیست که کمیته امداد معضل مادی خانواده‌ها را حل کند در صورتی که با تلاش برای توانمندسازی فکری و اقتصادی خانواده ها باعث خواهیم شد تا خود خانواده ها به حل منطقی مشکلاتشان بیاندیشند و در این صورت است که ما در انجام برنامه‌های خود به توفیق لازم دست خواهیم یافت.

انواری اظهار کرد: فراخوان مقاله با عنوان "سبک زندگی برای دانشجویان تحت حمایت" تهیه شده تا این قشر بتواند آثار خود را در این زمینه به تمام استانها عرضه کند.

وی یادآور شد: از آنجایی که خدمات کمیته امداد مورد استقبال جامعه روحانیت در استان‌ها قرار گرفته است جای بس خرسندی دارد.
مهمترین وظیفه کمیته امدادحل مشکلات اجتماعی اقشارنیازمنداست

سید محمد علی هاشمی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) درجمع معاونان و مدیران ستادی شهرستانهای کمیته امداد استان خوزستان خاطر نشان کرد: مهمترین وظیفه کمیته امداد حل مشکلات اجتماعی اقشار نیازمند است.
وی افزود: مدیران استان باید برنامه راهبردی نیازهای محرومین را احصاء و با همکاری معاونان ستاد مرکزی و در یک دوره زمانی مشخص مرتفع کنند.

قائم مقام کمیته امداد با بیان این موضوع که معاونان وکارشناسان حوزه ها در دفتر مرکزی، آمادگی هرگونه همکاری دراین زمینه را خواهند داشت، گفت: امروز شرایط خاص کاری کمیته امداد به گونه ایست که نمیتوان بدون برنامه ریزی و تدبیر کارکرد .

وی در ادامه بیان کرد: درطول چند سال اخیر با ابلاغ برنامه های تحول از جانب مقام سرپرستی،اقدامات خوبی دراستانها صورت گرفته که شورای پژوهش و برنامه ریزی استانها باید با استفاده از فرصت های موجود در استان، تلاش کنند تا مشکلات استانها را با برنامه ریزی های لازم برطرف سازند.

قائم مقام کمیته امداد تصریح کرد: باتوجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم همه ما باید شبانه روز در خدمت مردم ولایتمدار باشیم و تلاش کنیم تا آلام و مشکلات مردم کاهش یابد و با اتفاق نظر با رهنمودهای مقام معظم رهبری بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.


کد مطلب: 273412

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/273412/زمان-برگزاری-جشن-نیکوکاری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com