سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

سایت فیلا: المپیک بدون کشتی؟ هرگز

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 273381
برای حذف نشدن ورزش کشتی از المپیک حرکتی نمادین در جریان مسابقات جام جهانی کشتی در تهران انجام شد. خبرگزاری فارس: سایت فیلا: المپیک بدون کشتی؟ هرگز
 به گزارش جهان به نقل از فارس، سایت فیلا نوشت: جام جهانی کشتی فرنگی و آزاد که در تهران برگزار می‌شود، نخستین جام بزرگ پس از المپیک 2012 لندن است.
 
این تورنمنت معتبر همچنین در پی اعلام کمیته بین المللی المپیک مبنی بر حذف ورزش کشتی از المپیک 2020 است که اعتراضات بسیاری را به دنبال داشته است.
 
در این تورنمنت 10 تیم برتر کشتی جهان از جمله آمریکا، آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، مجارستان، قزاقستان، ایران، کره، روسیه و ترکیه در بخش کشتی فرنگی و آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، گرجستان، ایران، ژاپن، قزاقستان، روسیه، ترکیه و آمریکا در بخش کشتی آزاد شرکت کرده‌اند.
 
برگزاری این تورنمنت در تهران، فرصتی برای این ورزش است که اعتراضات خود را به کمیته بین المللی المپیک جهت حذف این رشته ورزشی از المپیک ارائه کنند. همان طور که می‌دانید، کشتی ورزش نخست ایرانیان است و میلیون‌ها ورزشکار در این رشته به فعالیت مشغول هستند. به علاوه اینکه کشتی ورزشی است که یک مبارزه کامل به حساب آمده که در آن اصول اخلاقی نیز باید رعایت شوند. اصول احترام به حریف، فروتنی در زمان پیروزی و رعایت مردانگی در شکست که جزو اصول ورزش کشتی هستند، درست همانند اصولی است که در تاریخچه بازی‌های المپیک نیز آورده شده‌اند.
 
برای آنکه تصمیم کمیته بین المللی المپیک در مورد ورزش کشتی عملی نشود، تمامی کشتی گیران شرکت کننده از 14 کشور حاضر در جام جهانی تهران از جمله ایران و آمریکا دست در دست هم دادند تا در حرکتی سمبلیک نشان دهند که ورزش به دور از هر گونه مشکل سیاسی و فرهنگی است. برای حمایت از این حرکت قرار است بنرهایی تهیه شدند که در آن به زبان پارسی و انگلیسی نوشته شد: «المپیک بدون کشتی؟ هرگز، هرگز.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *