پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

سرقت نفت سوریه توسط آمریکا و اسرائیل

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب: 273326
ر‍ژیم صهیونیستی امروز اولین مجوز اکتشاف نفت در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به یک شرکت انر‍ژی آمریکایی – اسرائیلی داد که دیک چنی معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا از مشاوران آن است.
به گزارش جهان به نقل از فارس : خبرگزاری یونایتدپرس، منابع صنعت انر‍ژی اسرائیل گفتند که شرکت آمریکایی–اسرائیلی "جنی انرژی" موافقت اکتشاف نفت را به دست آورده است.

وزارت انر‍ژی اسرائیل به شرکت جنی انر‍ژی اجازه داد که در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه عملیات اکتشاف انجام دهد.

این در حالی است که کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست اسحاق رابین عملیات اکتشاف مشابه در ۲۰ سال پیش را به علت مذاکرات سازش با کشورهای عربی متوقف کرده بود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت امروز پنجشنبه نوشت: عوزی لانداو از حزب "اسرائیل بیتنا" با درخواست ایوی ایتام وزیر سابق کابینه اسرائیل که یک راستگرا و شهرک نشین است و رئیس شرکت جنی انرژی می‌باشد، موافقت کرد تا این شرکت در بلندی‌های جولان عملیات اکتشاف را انجام دهد.

این روزنامه افزود: لانداو با تشویق ایتام تلاش کرد که کارشناسان وزارت انرژی را در خصوص از سرگیری اکتشاف قانع کند و اخیرا تصمیم گرفت تا با درخواست شرکت انجی انرژی موافقت کند.

یدیعوت آحارنوت افزود: نگرانی در اسرائیل در حال حاضر فقط از جنبه زمان تصمیم گیری که در آستانه سفر ماه آینده باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل می‌باشد، نیست بلکه همچنین به خاطر اعتراض‌های بین‌المللی است، زیرا بلندی‌های جولان یک منطقه اشغالی متعلق به سوریه است.

روزنامه گلوبز نوشت که دیک چنی معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در شرکت جنی انرژی مشاور است و رابرت مرداک یهودی مالک و رئیس غول‌ رسانه‌ای شرکت خبر (News Corporation) از سهامداران این شرکت می‌باشد.

رژیم صهیونیستی بلندی‌های جولان سوریه را در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی اشغال کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *