شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

گوشت قرمز باید پایین‌تر از قیمت‌ فعلی‌ باشد

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 273255
عضو هیات مدیره اتحادیه دامداران ایران گفت: با محاسبات انجام شده قیمت فعلی گوشت قرمز در بازار بسیار بالاتر از قیمت تمام شده آن است که به دست مصرف کنندگان می‌رسد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جمشید سلیمانی عضو هئیت مدیره اتحادیه دامداران ایران چهارشنبه شب در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار داشت: صنعت دامپروری طی ماه‌های اخیر بحران‌های سختی را پشت سرگذاشته که الحمدالله با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار شیر خام و لبنیات اقدامات مثبتی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه پیشنهاد کردیم که از تجربه تنظیم بازار برای تولید گوشت قرمز استفاده شود. بنابراین هماهنگی‌هایی بین دستگاه‌های دولتی صورت پذیرفته است. وی ادامه داد: در رابطه با کاهش قیمت نهایی محصولات در بازار مقرر شد تا نهاده‌های ارزان قیمت در اختیار دامداران قرار گیرد.

سلیمانی گفت: هم اکنون قیمت‌ها پایدار است چرا که تعهد شده تا پایان سال ۹۱ سه ضلع اتحادیه دامداران برای تنظیم بازار، انجمن صنفی برای کنترل قیمت‌ها و تولید کنندگان برای تحویل نهاده‌ها همکاری کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه دامداران ایران با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز منجمد و گرم در شبکه توزیع، ارتباطی با تولید کنندگان ندارد، گفت: دامداران گوشت زنده را با قیمتی که حتی مصرف کنندگان تصورش را نمی‌کنند تحویل شبکه توزیع می‌دهند.

وی گفت: بهترین دام سنگین گوشتی زنده هر کیلو بین ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزارتومان است که اگر به عنوان مثال ۵۰۰ کیلو در نظر گرفته شود که ۵۳ درصد آن تبدیل به گوشت شود و در صورت مبنا قرار دادن همان ۱۱ هزار تومان باید در هر کیلو ۱۹ هزار تومان به دست توزیع کنندگان برسد.
سلیمانی افزود: در ابتدای سال ۹۱ که با عنوان تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی نامگذاری شد، در رابطه با حذف واسطه‌ها اتاق فکری در سازمان جهاد با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شد.

عضو هیات مدیره اتحاد دامداران ایران با اعلام این خبر که بانک کشاورزی وام‌های ارزان قیمت دراختیار دامداران قرار خواهد داد تا گوساله‌هایشان را به درستی پروار کنند گفت: این کار در حال انجام است. وی ادامه داد: قراردادی میان اتحادیه توزیع کنندگان و دامپروران نیز به منظور جلوگیری از اقدامات سوداگرایانه در این بخش به امضا رسیده است. سلیمانی خاطر نشان کرد: طی روزهای آینده ۴۲ هزار راس دام با هدف کنترل و ایجاد ثبات در قیمت‌ها روانه بازار خواهد شد.

وی گفت: امیدوارم در همه زمینه‌ها به جای واردات فکری برای صادرات شود تا در آینده بحث اشتغال به مراتب بیشتر شده اما بازار داخلی نیز باید تامین شود. عضو هیات مدیره اتحادیه دامداران ایران با اشاره به اینکه بهترین تدبیر برای تولید حوصله است، گفت: در صورتی که تولید افزایش یابد و بالنده شود بازار مصرف آرامش پیدا خواهد کرد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه بازار گوشت هیچ کمبودی ندارد گفت: هم اکنون گوشت به میزان فراوانی وجود دارد و در صورت بالا بودن قیمت‌ها این موضوع به واسطه‌ها باز می‌گردد. وی با بیان اینکه اخیرا ۲۴۰ هزار راس دام از کشور با مجوز به خارج صادر شده است، گفت: در رابطه با تامین گوشت داخل مشکلی نداریم و مردم در آینده شاهد ثبات در قیمت‌ها خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه انبارهای کشور از شیر خشک و لبنیات پر شده است، تصریح کرد: علاوه بر تامین نیاز داخل، صادرات این محصولات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
کسی نیست کنترل کنه و دست این واسط گران را قطع کنه؟؟؟؟؟؟؟