جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اسامی گرانفروشان در رسانه‌ها اعلام شود

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 273245
استاندار تهران گفت:‌ باید پلمب واحدهای گرانفروش در سطح بازار تشدید و اسامی گرانفروشان نیز در رسانه‌ها به مردم اعلام شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مرتضی تمدن در حاشیه بازدید از سامانه ۱۲۴ (دریافت شکایات مردمی درباره گرانفروشی) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه ۱۲۴ مانند ۱۱۰ نهادینه نشده و رسانه‌ها باید به این موضوع بپردازند.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۴ برای مبارزه با گرانفروشی نیز باید مانند سایر سامانه‌ها از جمله ۱۱۰، ۱۲۵ و ۱۱۸ در خانه‌ها نصب و تبلیغ شود گفت: یکی از دلایلی که شاید احساس می‌شود رویکرد سامانه ۱۲۴ نقض دارد این است که هنوز نهادینه نشده است.

استاندار تهران افزود: به دلیل کمبود منابع هنوز نتوانسته‌ایم از لحاظ کمی تشکیلات سامانه ۱۲۴ را متناسب با جمعیت تهران ساماندهی و افزایش دهیم.

تمدن با بیان اینکه باید فاصله تماس با سامانه ۱۲۴ و حضور بازرسان کاهش یابد گفت: باید در رسیدگی به شکایت مردم سرعت لازم را داشته باشیم.

استاندار تهران درباره جریمه فروشگاه‌های گرانفروش اظهار داشت: باید پلمب واحدهای گرانفروش در سطح بازار تشدید شود و فقط به این موضوع اکتفا نشود بلکه نسبت به معرفی افراد گرانفروش در رسانه‌ها نیز اقدام شود.

تمدن افزود: زمان بین اعلام شکایت و اعلام نتیجه باید کوتاه شود تا مردم به سامانه ۱۲۴ اعتماد بیشتری داشته باشند.

تمدن از ارتقاء نرم‌افزار سامانه ۱۲۴ خبر داد و گفت: در آینده با نرم‌افزار جدید نتیجه بررسی‌ها به فردی که شکایت کرده است به صورت آنلاین و در یک مدت مشخص شده اعلام می‌شود.

استاندار تهران بیان داشت: دوست نداریم ابزار ما در برخورد با اصناف قهری باشد و از جریمه‌ها استفاده کنیم؛ بخش گسترده‌ای از اصناف به ما کمک می‌کنند ولی همیشه عده‌ای گرانفروش هستند.

وی افزود: پول حاصل از گرانفروشی اجحاف به مردم است و عاقبت خوبی برای گرانفروشان و خانواده‌شان ندارد.

تمدن خاطرنشان کرد: عده‌ای پس از جریمه به جای اینکه تنبیه شوند تلافی آن را از مردم می‌گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *