جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

امریه سربازی حذف می شود

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 273243
سردار موسی کمالی گفت: در حال حاضر با توجه به نیازی که سازمان‌های دولتی دارند، تعدادی از سربازان با موافقت ستاد کل در اختیار آنها قرار گرفته می‌شود و آنان پس از گذراندن دوران آموزشی باقی مدت خدمت سربازی خود را در این سازمان‌ها طی می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از بررسی طرحی خبر داد که به موجب آن احتمال تعدیل یا حذف سربازان امریه در ستاد کل وجود دارد.

سردار موسی کمالی با اشاره به اظهاراتی که چندی پیش پیرامون حذف امریه از ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شده بود، گفت: در حال حاضر با توجه به نیازی که سازمان‌های دولتی دارند، تعدادی از سربازان با موافقت ستاد کل در اختیار آنها قرار گرفته می‌شود و آنان پس از گذراندن دوران آموزشی باقی مدت خدمت سربازی خود را در این سازمان‌ها طی می‌کنند.

وی یکی از این نوع سربازان امریه را طرح سرباز معلم اعلام کرد و گفت: این طرح، طرحی موقت است و به منظور جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اجرا شده و در صورتی که آموزش و پرورش دیگر نیازی به سرباز معلم نداشته باشد، قطعا این طرح متوقف خواهد شد.

به گفته کمالی، همچنین سرباز معلم توانایی و تجربه این که مانند یک معلم با تجربه فعالیت کند را ندارد و بهتر است که از معلمان برای این امر استفاده شود. کمالی با اشاره به کاهش موالید ذکور از سال ۷۰ به بعد، اظهارکرد: با توجه به این موضوع بدیهی است که عدم واگذاری یا کاهش سهمیه سربازان امریه مورد استقبال ما نیز باشد.

وی افزود: در حال حاضر مشغول بررسی سهمیه دستگاه‌هایی هستیم که اقدام به جذب سرباز امریه می‌کنند و بر این اساس آن دسته از دستگاه‌هایی که اعطای سهمیه سرباز به آنان ضروری نیست را تعدیل یا حذف خواهیم کرد.

به گفته کمالی ستاد کل به دنبال این است که در سال ۹۲ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد سهمیه سربازان امریه را کاهش بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *