پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

شناسایی سرطان‌ با ستاره‌شناسی!

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 273099
دانشمندان مرکز پژوهش سرطان انگلیس با کمک ستاره شناسان دانشگاه کمبریج قصد دارند از ستاره‌شناسی برای شناسایی نشانه‌های ضعیف تومورهای تهاجمی بهره ببرند.
 به گزارش جهان، شیوه‌هایی که تاکنون برای کشف کهکشانهای دور مورد استفاده بوده، اکنون برای جستجو به دنبال نشانگرهای زیستی نامعلوم در دنیای پزشکی در حال مطابقت‌دهی است.
 
این پژوهش می‌تواند منجر به جایگزینی شیوه‌های سنتی مشاهده از میان میکروسکوپ برای شناسایی علائم سرطانهای مرگبار با رایانه شود.
 
تومورهای تهاجمی بطور سنتی با رنگ کردن سلولها برای نمایش پروتئینهای خاص شناسایی می‌شوند.
 
این رویکرد جدید از یک سیستم خودکار که در اصل برای بررسی اجسام دور در فضا مورد استفاده بوده، بهره می‌برد.
 
این شیوه در آزمایشات برای اندازه‌گیری سطوح سه پروتئین در میان نمونه‌های تومور بدست آمده از بیش از 2000 بیمار مبتلا به سرطان پستان مورد استفاده قرار گرفت.
 
محققان با مقایسه دقت ارزیابی نتایج به شکل دستی یا رایانه‌ای دریافتند که سیستم خودکار حداقل از دقت مشابه شیوه دستی اما با سرعت بسیار بیشتر برخوردار است.
 
این محققان اکنون قصد دارند آزمایشات خود را در سطح بین‌المللی با بیش از 20 هزار نمونه سرطان پستان برای اصلاح بهتر این راهکار اجرا کنند.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *