جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

انتقاد قالیباف از عدم حسابرسی در شهرداری تا قبل از سال 84

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 272672
شهردار تهران گفت:صادقانه بگویم قبل از سال 84 حسابرسی دقیقی در بودجه و هزینه شهرداری تهران نبود و تفریغ بودجه هم نیامد و غیر قابل حسابرسی بود.
به گزارش جهان، محمدباقر قالیباف در گفت‌وگو با شبکه 2 سیما گفت: شهرداری تهران در دی ماه امسال بودجه سال آینده را به شورای شهر تقدیم کرد و پیش از فرارسیدن اسفندماه، توانست این بودجه را به تصویب برساند.

قالیباف بیان داشت: امروز در شهرداری، حسابهای نقدی و غیرنقدی بر اساس آخرین استانداردهای حسابداری، حسابرسی می شود. شورای شهر نیز حسابرس مخصوص به خود را دارد که همه حسابها را رسیدگی می کند.

قالیباف همچنین در این برنامه اعلام کرد همه شهرداریها طبق قانون مکلفند، هر 6 ماه یک بار، صورت درآمد و هزینه های خود را به مردم و شورای شهر اعلام کنند و شهرداری تهران نیز این کار را کرده است.

‫پرونده 320 میلیارد تومانی شهرداری سابق

حسن بیادی، نایب ریس شورای شهر تهران اخیر در همین باره به اشاره به پرونده 320 میلیارد تومانی شهردار پیشین گفته است: برخی از اعضا به صراحت می‌گویند که محمود احمدی‌نژاد در دوران شهرداری تهران در این زمینه تخلف کرده است اما من می‌گویم که فاقد سند بودن به معنای تخلف نیست. درست است که این مبلغ در بودجه تعریف نشده بود اما به احتمالی برای موارد غیرمتفرقه هزینه شده است. همچون حادثه مسجد ارگ به طور مثال زلزله بم که آنقدر هزینه به بار آورد و از قبل پیش‌بینی نشده بود و در بودجه کشور ردیی برای جبران خسارات‌ها دیده نشده بود اما پس از رویداد زلزله به ناچار بخش عظیمی از منابع مالی کشور به بازسازی بم رفت. در تهران هم شاید اینطور شده باشد. به هر حال اعضایی که می‌گویند شهردار پیشین تخلف کرده باید اسناد و مدارک خود را رو کنند.

به گقته وی تا آنجا که می‌دانم بازرسی کل کشور در حال حاضر به موضوع ورود پیدا کرده اما هنوز گزارشی در این مورد نداده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای قالیباف الان یادت افتاده؟؟؟؟ یا الان چون نزدیک انتخاباته یادت افتاده ...