پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

الشرق الاوسط از طرف رهبری به مرسی نامه داد!

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 272359
روزنامه الشرق الاوسط در اقدامی غیرحرفه‌ای نامه ۱۷دانشمند و استاد ایرانی را نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به مرسی وانمود کرد که به ادعای این روزنامه در آن از مرسی خواسته شده است که نظام ولایت فقیه را برای مصر برگزیند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روز گذشته 17اندیشمند و استاد ایرانی در نامه‌ای به رئیس‌‌جمهور مصر اعلام کردند، اندیشمندان مسلمان ایرانی آمادگی دارند تجربه و توان علمی خود را به دولت و ملت مصر انتقال دهند.
 
روزنامه الشرق الاوسط در اقدامی به دور از اخلاق رسانه‌ای این نامه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مشاورانش خطاب به محمد مرسی رئیس جمهور مصر منتسب کرد.
 
الشرق الاوسط با تیتر شیطنت آمیز «خامنه‌ای خطاب به مرسی: از ولایت فقیه الهام بگیرید» تلاش کرد این طور به خواننده القاء کند که ایران تلاش می‌کند با دخالت در مصر مدل جمهوری اسلامی را در این کشور پیاده کند.
 
روزنامه الشرق الاسط چاپ لندن یکی از رسانه‌های اصلی وابسته به رژیم ال سعود است که هزینه آن توسط شاهزاده‌های عربستانی تامین می‌شود.
 
به نظر می رسد که این روزنامه که به سلفی های تندرو نزدیک است تلاش دارد تا حساسیت منفی مصری‌ها علیه ایران و جمهوری اسلامی را برانگیزد.
 
https://www.jahannews.com/images/docs/files/000272/nf00272359-1.jpg


البته شیطنت این روزنامه به چنین اقدامی محدود نمی‌شود در گذشته نیز تحرکاتی از این دست از جمله جعل اخبار و انتساب آن به خبرگزاری فارس انجام داده که با کمی جستجو در گوگل می توان به نمونه هایی از آن دست یافت و به ماهیت عوامل پشت پرده این روزنامه و گردانندگان آن علیه ایران پی برد.
 
روزنامه الشرق الاوسط در کنار شبکه العربیه نقش بارزی در جنگ تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی و ایران هراسی در منطقه دارند و هر روز اخبار و گزارش‌های ضد ایرانی را صدر اخبار خود قرار می‌دهند.
 
تمرکز بر موضوع هسته‌ای ایران، انتقاد از سیاست‌های ایران در منطقه، دروغ سازی درباره متحدان منطقه‌ای ایران مانند حزب الله، سوریه و حماس و توجه بر مسائل سیاسی داخلی و خبرسازی درباره اختلافات در درون نظام اصلی‌ترین محور سوژه رسانه‌ای الشرق الاوسط در قبال جمهوری اسلامی ایران است.
 
این روزنامه با بهره گیری از نویسندگانی که به قلم فرسایی علیه ایران شهره هستند به طور روزانه عملکرد داخلی و خارجی تهران را هدف حملات تند قرار می دهد و حتی از چهر‌ه‌های مخالف و فراری جمهوری اسلامی همچون علیرضا نوری زاده و عطاالله مهاجرانی برای مطالب خود بهره می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *