جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۶
نامه جمعی از پزشکان عمومی کشور به رییس جمهور؛

برای یک دستمال آلوده، قیصریه را آتش نمی‌زنند

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 272345
جمعی از پزشکان کشور در نامه ای به رییس جمهور به نامه اخیر وی در مورد ردصلاحیت های انتخابات نظام پزشکی اعتراض کردند.
برای یک دستمال آلوده، قیصریه را آتش نمی‌زنند
به گزارش جهان، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

آقای رییس جمهور
برای یک دستمال آلوده قیصریه را آتش نمی زنند. نظام جمهوری اسلامی ایران یقینا" الگوی مناسبی برای اجرای عملی عدالت است  وقطعا"تنها شعار عدالت نمی تواند الگوسازی کند.

آقای رییس جمهور
دو خط نامه در مورد سازمان نظام پزشکی نوشته اید که هنرمندانه قانون را ذبح فرموده اید و عدالت را به زیر کشیده اید. جایگاه ریاست جمهوری را آسیب زده اید و فرصت طلبان رانتخوار را شاد نمودید و از طرفی به دل حامیان خود زخمی کارا زدید تا جایی که نمی توانند هیچ تحلیل منطقی برای آن علم نمایند آیا این همان بهار است که به آن سلام می‌کردید(سالی که نکوست از بهارش پیداست).
 
آقای رییس جمهور!
انشاءالله فراموش نکرده اید که مقام معظم رهبری فرمودند با دستمال کثیف نمی توان آلودگی را پاک کرد چرا اصرار دارید دستمال های آلوده در نظام پزشکی بمانند؟

آقای رییس جمهور
آیا تاکنون برای احقاق حداقلی ترین حق پزشکان عمومی که سالهای زیادی است تضییع شده، نامه نوشته اید؟

آقای رییس جمهور
آیا می دانید موانع اصلی اجرای صحیح طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع چه افرادی هستند؟ بله! همان‌ها که امروز شما در حمایتشان نامه داده اید.

آقای رییس جمهور
آیا برای تبعیض های نظام سلامت برای مبارزه با رانتخواران این حوزه و افرادی که به لطایف‌الحیل بخش عظیمی از بودجه سلامت را در جیب خود و کمپانی‌های سناریونویس‌شان ریخته اند نامه نوشته اید؟

آقای رییس جمهور 
اولین بار است که هیات نظارت با شجاعت و ایثار و دلسوزانه به وظایف قانونی خویش عمل کرد و تمام زحمت کشان واقعی نظام سلامت بویژه پزشکان عمومی را شاد کرده است. خواهشمندیم آن را تلخ نکنید و زخمی را که به واسطه دستورتان زده اید ترمیم فرمایید.

آقای رییس جمهور
حضرت سعدی می فرماید: نکویی کن امسال چون ده توراست....که سال دگر دیگری کدخداست.
لذا عرض می کنیم بجای دغدغه انتخابات صنفی یک گروه خاص وقت گرانسنگ خود را معطوف حل مشکلات مردم در حوزه سلامت فرمایید تا سالیانه 5 درصد مردم این سرزمین به علت هزینه های کمرشکن درمان به زیر خط فقر سقوط نکنند.

آقای رییس جمهور
وقتی هیات نظارت مرکزی که مرکب از سه نفر نماینده دولت، سه نفر نماینده مجلس و سک نفر از قوه قضاییه هستند و به اتفاق آراء در مورد فرد یا افرادی تصمیم می گیرند با چه منطقی جنابعالی این اقدام را مخدوش می فرمایید و در هامش نامه فردی که خود زا ردصلاحیت شدگان شورای نگهبان در مجلس نهم است، می نویسید که "مطلب صحیح است"! آیا نظر یک هیات قانونی که ماه ها خالصانه وقت خود را صرف بررسی صلاحیت ها کرده اند در مقابل یک فرد معلوم الحال به عنوان رییس مجمع عمومی برای شما ارزش ندارد؟ چه تضمینی وجود دارد که جنابعالی در انتخابات آتی ریاست جمهوری هم به بهانه آنکه بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان به مذاقتان خوش نیاید از وزیر کشور درخواست نکنید که انتخابات ریاست جمهوری را برگزار نکند؟

آقای رییس جمهور برای اصلاح جایگاه پزشکان عمومی که اساس خدمت رسانی به مردم در نظام سلامت بر دوش این عزیزان است، هم لطف فرموده نامه ای مرقوم فرمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این پزشکان هویت ندارند؟
هم وطن محترم یقینا همه این پزشکان هویت کامل و مستقلی دارند.
چرا بجای حاشیه پردازی به اصل نامه ومحتوای آن دقت نمی کنید؟
نامه ای که بنام خدا شروع نشود مشکل است که هدفش خدایی باشد
یک پزشک از تهران
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این چه معنی دارد که شما یک نامه ای را که امضا ندارد و معلوم نیست چه کسی آنرا نوشته انتشار می دهید ، من بعنوان یک پزشک از این اقدام رییس جمهور قدردانی میکنم و از آقای دکتر صدر نیز به پاس خدمات ارزنده شام به جامعه سلامت ممنون هستم
United States
تورو خدا بس کنید
یه رد صلاحیتی شده تمام دیگه
حالا هر کی می خوا باشه
United States
دیگه انقدر جواب دادن نداره که
تمام شد دیگه