شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

اعلام زمان پرداخت عیدی بازنشستگان

پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 271989
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز در هفته جاری از پرداخت عیدی بازنشستگان همراه با حقوق اسفندماه خبر داد و گفت که میزان افزایش حقوق سال ۹۲ هنوز مشخص نشده است.
به گزارش جهان به نقل از خبرنگار مهر ، دراین هفته شاهد اخبار و رویدادهای مهمی در حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی بودیم که به مهترین آنها اشاره می کنیم.

اعطای مرحله دوم بن خوار و بار به مددجویان بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی در اولین روز هفته جاری از تخصیص مرحله دوم بن خواربار به معلولان و مددجویان تحت پوشش در اسفند ماه خبر داد و عنوان کرد که به منظور ارائه خدمات و تسهیلات بیشتر به مددجویان تحت پوشش در سال جاری نسبت به توزیع بن های خوار و بار میان مددجویان اقدام کرده ایم که مرحله اول این بنها در ماه مبارک رمضان پرداخت شد.
همایون هاشمی گفت که مرحله دوم آن نیز در اسفند ماه میان مددجویان تحت پوشش توزیع می شود که البته این بن ها علاوه بر مستمری این افراد است.

به گفته وی، مبلغ ، زمان دقیق و همچنین نحوه پرداخت آن بزودی اعلام می شود اما به طور حتم قبل از روزهای پایانی سال به دست آنان می رسد.
آغاز فعالیت اولین مرکز فوق تخصصی معلولان تا پایان هفته

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی نیز در این هفته از آغاز فعالیت اولین مرکز فوق تخصصی ارائه خدمات توانبخشی به معلولان طی چند روز آینده خبر داد.

یحیی سخنگویی گفت که این مرکز فوق تخصصی به منظور ارائه خدمات تخصصی به معلولان و افراد دارای ضایعه نخاعی و نیازمند به دریافت خدمات توانبخشی راه اندازی شده است .
به گفته وی ، چند مرکز برای این کار در نظر گرفته شده بود که در نهایت مرکز فوق تخصصی آرمان دربلوار آیت الله کاشانی انتخاب شد.
پرداخت ماهانه ۸۰ هزار تومان حق پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی

از دیگر اخبار مهم هفته جاری پرداخت ماهانه ۸۰ هزار تومان حق پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی بود که از سوی مدیر کل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی منتشر شد .

رامین رضایی عنوان کرد که ۶ هزار معلول ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: یک پنجم معلولان ضایعه نخاعی کشور تحت پوشش بهزیستی هستند سازمان بهزیستی ماهانه اعتبار زیادی را برای ارائه خدمات توانبخشی و همچنین مراقبت از معلولان در مراکز روزانه و شبانه هزینه می کند بطوریکه برای نگهداری ۹۶ هزار معلول در مراکز شبانه‌روزی و روزانه سالانه بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا می کند.

به گفته وی ، همچنین به منظور نگهداری معلولان ضایعه نخاعی در میان خانواده بیش از ۶ هزار معلول حق پرستاری دریافت می کنند که البته تلاش می کنیم در سال آینده تعداد و مبلغ حق پرستاری را افزایش دهیم.
اجرای قانون جامع معلولان منوط به تامین اعتبار

در روز پایانی هفته جاری همایش معلولان ضایعه نخاعی برگزار شد و در این همایش معاون توانبخشی سازمان بهزیستی عنوان کرد که اجرای قانون جامع معلولان منوط به داشتن اعتبار است اما چنانچه این قانون اجرا شود ۸۰ درصد مشکلات معلولان بر طرف می شود.

یحیی سخنگویی گفت که نخستین بیمارستان تخصصی ضایعات نخاعی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران قبل از پایان سال راه اندازی می شود و بعد از راه اندازی عمل های جراحی و امور توانبخشی بیماران ضایعه نخاعی در این مرکز صورت خواهد گرفت.

به گفته وی ، اگر این قانون در مجلس به تصویب برسد ۸۰ درصد مشکلات معلولان حل شده و به طور مثال تحصیل، بیمه و تسهیلات مورد نیاز آن ها رایگان خواهد شد.

پرداخت عیدی بازنشستگان با حقوق اسفند
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز در هفته جاری از پرداخت عیدی بازنشستگان همراه با حقوق اسفندماه خبر داد و گفت که میزان افزایش حقوق سال ۹۲ هنوز مشخص نشده است.

علی‌اکبر خبازها عنوان کرد که عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی همانند عیدی مصوب کارکنان دولت ۴۰۲ هزار تومان است.
به گفته وی ، عیدی بازنشستگان با حقوق اسفند ماه این افراد به مرور و براساس حروف الفبا به آنان پرداخت می شود.
اختصاص ماهانه ۱۳۷۰ میلیارد تومان برای پرداخت تعهد‌ها

همچنین در این هفته نائب رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز اعلام کرد بودجه سال ۱۳۹۰ تأمین اجتماعی ۲۲ هزار میلیارد تومان بوده و ماهانه ۱۳۷۰میلیارد تومان برای اقساط بلند مدت شامل حقوق بازنشستگان و از کارافتادگان اختصاص می‌یابد.
صمدالله فیروزی اظهار داشت که براساس قانون، کارفرمایان تا آذر سال جاری مهلت داشته‌اند تا نسبت به پرداخت حق بیمه و بخشودگی جرائم ناشی از تعلل در پرداخت حق بیمه اقدام کنند..
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیروس
لطفا" یک خبر خوب هم درمورد پرداخت حقوق دی ماه بازنشسته های فولاد بدهید عیدی پیشکشتان.
رسول غلامی
20سال که عضو سازمان بهزیستی هستم فقط 1 بار آن هم زوری بن گرفتم