پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بیماری بازیگران از نظر رضا عطاران

يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب: 271309
اتفاقا این همان چیزی است که خودم هم فکرش را می‌کردم، یعنی از خودم می‌پرسیدم که آیا مردم من را در نقش جدی قبول می‌کنند و اصلا می‌توانم نقش جدی بازی کنم یا نه؟ بالاخره تصمیم نهایی را گرفتم و کار را قبول کردم.
رضا عطاران در گفتگو با افکار، با بیان اینکه کار با داریوش مهرجویی را بسیار دوست داشتم و ماجراهای زیادی برای این همکاری اتفاق افتاد، تصریح کرد: فضای کار در"چه خوبه که برگشتی" صمیمانه بود و تمام بازیگران از جمله آقایان پورشیرازی، بهداد، ارشادی و خانم‌ها از تمام انرژی خود استفاده کردند.

وی در پاسخ به این سوال که چه چیزی شما را علاقه‌مند به همکاری با آقای مهرجویی کرد، گفت: ایشان شخصیت جالبی دارد و زندگی خیام‌وار را عملی می‌کند یعنی توصیه‌های خیام را به مرحله عمل می‌آورد و این برای من بسیار ارزشمند است.

عطاران در پاسخ به این سوال که"دهلیز" می‌توانست شکست بزرگ کاری برای او محسوب شود چرا که از فضای کمیک همیشگی به یک فضای درام وارد شده است، اظهار داشت: اتفاقا این همان چیزی است که خودم هم فکرش را می‌کردم، یعنی از خودم می‌پرسیدم که آیا مردم من را در نقش جدی قبول می‌کنند و اصلا می‌توانم نقش جدی بازی کنم یا نه؟ بالاخره تصمیم نهایی را گرفتم و کار را قبول کردم.

بازیگر سینمای ایران در پاسخ به این سوال که"دهلیز" با تمام شباهت‌هایش به"من مادر هستم" چرا مورد توجه منتقدان قرار گرفت و واقعا راضی‌کننده بود بدون اینکه مانند کار فریدون جیرانی غیر واقع باشد و یک حکم شرعی را زیر سوال ببرد؟، گفت: دهلیز در موضوع فرعی شباهت داشت و به هیچ‌وجه قصاص موضوع اصلی داستان نبود. موضوع اصلی روابط اجتماعی بود، دهلیز از این جهت توانست نظر مخاطب را جلب کند.

رضا عطاران در ادامه پاسخ این سوال را هم داد که پرسیدم چرا بازیگران همگی دوست دارند از قالبی که در ذهن مردم از آن‌ها ساخته شده جدا شوند؟

پاسخ: بیماری بازیگران همین است که دوست دارند بازی‌های متنوع داشته باشند و البته نوعی آزمون از خود داشته باشند اینکه بینند می‌توانند نقش دیگری بازی کنند یا نه.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *