کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار عجیب تجاوز در آفریقای جنوبی

21 بهمن 1391 ساعت 23:01

صدها نفر روز شنبه در شهر ˈبرد استروپ ˈ واقع در استان کیپ غربی آفریقای جنوبی در مراسم تشییع جنازه دختر جوانی که مرگ فجیع اش بدلیل آزار و اذیت جنسی سبب وارد شدن شوکی شدید به مردم این کشور شد، شرکت کردند.


به گزارش جهان به نقل از شبکه تلویزیونی آفریقای جنوبی، تشییع جنازه ˈآننه بویسن ˈ 17 ساله ،در حالی برگزار شد که هنوز مردم این کشور از شوک این حادثه دلخراش و تکان دهنده خارج نشده اند.

براساس این گزارش، علاوه بر اعضای خانواده و وابستگان این قربانی، شماری از سیاستمداران ،اصحاب رسانه و مردم نیز در این مراسم که در بیرون کلیسای ˈبرد استروپ ˈ واقع در یکهزار و 450 کیلومتری پرتوریا برگزار شد، حضور داشتند.

منابع خبری آفریقای جنوبی روز چهارشنبه گذشته اعلام کردند که یک دختر 17 ساله که اوایل روز شنبه هفته گذشته از سوی افرادی مورد تعرض و آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بود ، بدلیل جراحات وارده در بیمارستانی در شهر کیپ تاون ؛ فوت کرده است.

به گزارش منابع بیمارستانی ، این دختر علاوه بر آزار و اذیت جنسی ، بشکل وحشیانه ای از سوی متجاوزین مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

پلیس آفریقای جنوبی اعلام کرده است تاکنون سه نفر از جمله دوست برادر قربانی، در ارتباط با این عمل وحشیانه دستگیر شده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی آفریقای جنوبی، ˈلولا خینگ واناˈ وزیر زنان، کودکان و مردم آفریقای جنوبی که ازجمله شرکت کنندگان در این مراسم بود، روز شنبه از مردان کشورش خواست که رهبری مبارزه با خشونت های جنسی دراین کشور را برعهده بگیرند.

وی گفت: مردان جوان در آفریقای جنوبی نیاز دارند که به آنان نشان داده شود که سوء استفاده و خشونت های جنسی تا چه اندازه عملی اشتباه می باشد.

کشور آفریقای جنوبی از سال 2000 میلادی ، بالاترین نرخ تجاوز در میان 120 کشور عضو اینتروپل داشته است.

آمارهای رسمی نشان می دهد که سالانه در حدود 65 هزار نفر در آفریقای جنوبی مورد تعرض و اذیت و آزار جنسی قرار می گیرند و این در حالی است که پلیس تخمین می زند که از هر 36 مورد تجاوز تنها یک مورد به دستگاههای ذیربط گزارش می شود.

بدنبال واقعه یاد شده ، رسانه های خبری آفریقای جنوبی و شبکه های اجتماعی با توجه به شباهت این واقعه با رخداد صورت گرفته در کشور هند، خواستار برخورد جدی دولت آفریقای جنوبی با مساله شایع تجاوز و آزار و اذیت جنسی در این کشور شده اند.

در همین ارتباط ، ˈناوی پیلای ˈ کمیسرعالی سازمان ملل برای حقوق بشر نیز روز جمعه از مقامات آفریقای جنوبی خواست که تلاش بیشتری برای مقابله با ˈ شیوع خشونت های جنسی ˈ در این کشور به عمل آورند.

وی گفته است که از شنیدن خبر آزار و اذیت جنسی یک دختر جوان در آفریقای جنوبی دچار شوک شده است.

ˈناوی پیلایˈ خواسته است که به فرهنگ خشونت جنسی که در حال حاضر در آفریقای جنوبی شایع می باشد، پایان داده شود.

وی ضمن استقبال از واکنش قاطعانه ˈژاکوب زوما ˈ رییس جمهور آفریقای جنوبی ، نسبت به آزار واذیت جنسی دختر جوان یاد شده، گفت: این مساله نباید محدود به مورد خاص شود ... با توجه شایع بودن خشونت جنسی در آفریقای جنوبی نیاز است ضمن ریشه یابی این مساله ، پاسخی فراگیر به این موضوع در کل جامعه داده شود.

کمیسر عالی سازمان ملل برای حقوق بشر افزود: دهها هزار مورد تجاوز جنسی هر ساله در آفریقای جنوبی صورت می گیرد و این نشانده این حقیقت است که باید با این مشکل با شیوه های فراگیرتر و قویتر برخورد کرد.


کد مطلب: 271135

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/271135/آمار-عجیب-تجاوز-آفریقای-جنوبی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com