جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هشدار درباره محصولات جوان‌سازی و ضد‌پیری

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 270511
یک فوق تخصص پوست و مو گفت: بیش از 90 درصد محصولاتی که در زمینه جوانسازی و ضد پیری تبلیغ می‌شوند فقط اغوا کننده هستند.
به گزارش جهان، دکتر زهرا حلاجی فوق تخصص پوست و مو در گفت وگو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: از نظر علمی ثابت نشده است که عصاره حلزون و یا حیوان دیگری روی جوان سازی و یا بازسازی پوست موثر باشد.
 
وی افزود: بیشتر افراد به دنبال زیبایی هستند و این باعث شده که برخی شرکت‌ها این فرصت را مغتنم شمرده و سوء استفاده کنند. بیش از 90 درصد محصولاتی که در زمینه جوان سازی و ضد پیری تبلیغ می‌شوند فقط اغوا کننده هستند.
 
حلاجی با بیان اینکه مردم باید از یک کرم و یا محصول انتظار منطقی داشته باشند، تصریح کرد: کرمها هیچ وقت معجزه نمی‌کنند، برخی ترکیبات کرم‌ها خواص ضد چروکی آنها ثابت شده ولی نه در حد معجزه، یک کرم نمی‌تواند جای جراحی و یا سایر روشها را بگیرد.
 
این متخصص پوست و مو اظهار کرد: با افزایش سن یکسری از بافتهای طبیعی پوست از بین می رود و میزان کلاژن کاهش یافته و باعث تغییرات پوست می‌شود که از طریق پیشگیری مانند استفاده از ضد آفتاب و یا استفاده از ترکیبات AHA می‌توان تا حدی تغییرات ناشی از کهولت سن را به تاخیر انداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *