جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

برخی‌سیاسیون بسم‌الله راهم به‌زور می‌گویند

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 270509
امام جمعه مشهد در نشست فعالان فرهنگی شهر مشهد که با موضوع "خطر وحدت دشمنان انقلاب اسلامی و غفلت مسئولان" شب گذشته در حسینیه قرآن و نصرت برگزار شد، با تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با گذشت 34 سال، از گذشته قوی‌تر و با نشاط‌تر است.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا، آیت‌الله سید احمدعلم‌الهدی با بیان این که با وجود این‌که گذشت عمر، هر انقلابی را دچار فرسایش می‌کند، انقلاب اسلامی ملت ایران را زنده‌تر از گذشته ارزیابی کرد.
 
علم‌الهدی هم‌چنین انقلاب اسلامی را در حال فراگیر شدن در جهان دانست.
 
امام جمعه مشهد تصریح کرد: اگر ما در تمام حرکت و اقدامات انقلابی و سیاسی خود سیره اهل بیت گرامی پیامبر اسلام(ص) را سرلوحه کار قرار دهیم و در مسیری که این بزرگواران ترسیم نموده‌اند حرکت نمائیم، قطعا دچار مشکل نخواهیم شد.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: از یک طرف ادعا می‌کنیم "سیاست ما عین دیانت ماست"، اما در عرصه عمل به دیانت مراجعه نمی‌کنیم.
 
علم الهدی اضافه کرد: بعضی از سیاسیون حتی بسم‌الله شروع سخن خود را هم به زور می‌گویند چه برسد به استفاده از آیات و احادیث؛ البته این افراد انسان‌های بسیار خوب و متدینی هستند اما در عرصه سیاست سرشان به دیوار می‌خورد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با رد مقالات و تحلیل‌های سیاسی که به قرآن و احادیث استناد نمی‌کنند، غالب این مقالات و تحلیل‌ها را حرکات کور و باطل خواند.
 
علم‌الهدی کتاب شریف نهج‌البلاغه را بعد از قرآن کریم معجزه دانست و با بیان این که در نهج‌البلاغه چندین خطبه در رابطه با فتنه آمده است، بر اهتمام هرچه بیشتر بر مطالعه این کتاب عظیم تاکید کرد.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان فرمایشات حضرت امیرالمومنین(ع) را راه‌گشا برای هر عصر و زمانی دانست.
 
امام جمعه مشهد افزود: حضرت امیرالمومنین علی(ع) در فرمایشی فتنه را به حیوان درنده‌ای تشبیه می‌کنند که این درنده زاد و ولد می‌کند و برای این که فرزندانش از آسیب در امان بماند به صورت مرتب لانه خود را جابه‌جا می‌کند.
 
وی احزاب و جریان‌های سیاسی در خط فتنه را زاد و ولد جریان فتنه برشمرد و با بیان این که برحسب شرایط ، جریان فتنه موضع خود را عوض می‌کند، بر هوشیاری مردم و مسئولان تاکید کرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مسئله فتنه سبز در 9 دی برای همیشه از بین رفت، اما زاد و ولدهای آنان هم‌چنان زنده هستند، در عین حال فتنه مرتب در حال جابه‌جائی است و دیگر با همان تابلو و آدم‌های گذشته دیگر وارد نخواهد شد.
 
علم‌الهدی ادامه داد: آنچه مهم است این است که در حوادثی که در آینده توسط فتنه قرار است رخ بدهد باید قوی‌تر و مصمم‌تر از گذشته باشیم.
 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان که در جمع فعالان فرهنگی شهر مشهد سخن می‌گفت خطاب به جمع حاضر تاکید کرد: برای خنثی کردن توطئه‌های فتنه‌گران باید پیگیر مطالبات مقام معظم رهبری باشیم.
 
امام جمعه مشهد با بیان این که نباید به هیچ وجه جلوتر از ولایت مطلقه فقیه حرکت کنیم، یادآور شد: امروز باید برای پیروزی، مطالبات مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار دهیم.
 
علم‌الهدی با تاکید بر این که براساس ایمان واعتقاد ما، مقام معظم رهبری موید حضرت بقیه‌الله اعظم (روحی فداک) است مطالبات ایشان را واجب شرعی برشمرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری به سخنان مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: هر کس بین مسلمانان اختلاف بیاندازد در زمین دشمن بازی کرده است؛ اختلاف در داخل نظام به طریق اولی، بازی در زمین دشمن است.
 
علم‌الهدی در پایان تاکید کرد: راهپیمایی 22 بهمن امسال با حضور پرشور مردم، با شکوه‌تر از قبل برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بايستي درانتصاب مديران ومسئولان صداقت- التزام - سوابق - عملكردگذشته و.. مورد بررسي قرار گيرد واز تاييد افراد نااهل ونامحرم براي تصدي پستهاي مهم (حتي با سفارش ازهر كسي)خودداري شود تا انقلاب مصون بماند ولاغير