چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اظهار نظر خنده دار مفتی سعودی

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب: 270415
یک روحانی سعودی روز سه شنبه گفت که دختران باید از دو سالگی چادر سرکنند.
به گزارش جهان، داود در شبکه تلویزیونی اسلامی ˈالمجدˈ گفت: دختربچه ها برای پرهیز از اذیت و آزار جنسی،
 
باید از سن دو سالگی از چادر استفاده کنند و شهروندان سعودی باید از نمونه کشورهای جنوب آسیا پیروی کنند.
 
وی گفت: اگر دختری از نظر جنسی شهوت انگیز باشد، پدر و مادرش باید برای محافظت وی از انحراف و گمراهی صورت وی را بپوشانند و او را وادار به استفاده از چادر کنند.
 
سخنان داود که در جریان مصاحبه ای بیان شد و بر روی اینترنت قرار داده شد، موجب اعتراض در شبکه های اجتماعی و مطبوعات عربستان شد، به گونه ای که حتی ˈسلمان العودهˈ روحانی برجسته به این سخنان اعتراض کرده است.
 
العوده روز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: ما امیدواریم که این سخنان گمراه کننده، بزرگنمایی نشده و به عنوان فتوا درنظر گرفته نشود.
 
ˈبدریه البیشرˈ روزنامه نگار سعودی نیز با محکوم کردن پیشنهاد داود برای پوشاندن چادر به دختربچه ها نوشت که وی باید قانون سختگیرانه ای برای جلوگیری از اذیت و آزار جنسی پیشنهاد و در مدارس و رسانه ها در این باره آگاهی ایجاد می کرد.
 
بانوان در عربستان سعودی از بسیاری از حقوقی که در کشورهای دیگر اساسی تلقی می شوند، از جمله حق رانندگی محروم هستند و نمی توانند بدون مجوز مخصوص از مردان سرپرست خود، مسافرت کنند.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *