شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
معاون اجرايي قرارگاه پدافندهوايي خاتم الانبياء:

تأسیسات هسته‌ای ایران نفوذ ناپذیر است

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب: 270212
معاون اجرايي قرارگاه پدافندهوايي خاتم الانبياء تأکید کرد، مراکز حیاتی کشور و به ویژه تأسیسات هسته ای کاملا خلل ناپذیر و نفوذ ناپذیر شده است.
به گزارش جهان، "امیر شاهرخ شهرام" روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، درخصوص تهدیدهای رژیم صهیونیستی و آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای ایران گفت: تاسيسات حياتي، از جمله تاسيسات هسته اي، بخشي از ماموريت ويژه و خاص ما است و از اين حوزه ها به صورت ويژه اي دفاع مي كنيم.
وی افزود: براي ما مهم نيست كه رژيم صهيونيستي يا هر طرف ديگري براي حمله به تاسيسات هسته اي ما برنامه ريزي كرده باشد؛ بلکه براي ما ورود يا نزديك شدن به مرزهاي جمهوري اسلامي ايران مهم است.
امیرشهرام تأکید کرد: ما امروز به اين توان دفاعي رسيده‌ايم كه مراكز حياتي به ويژه تاسيسات هسته اي را كاملا خلل ناپذير و نفوذ ناپذير کنیم؛ و این مسأله را در رزمايش هاي مختلفي آزموده ايم و سلاح ها و تاكتيك‌هاي مختلف را به كار بسته و آزمايش كرده ايم.  به فضل الهي به اين باور رسيده ايم كه با سامانه دفاعي ساخت داخل بتوانيم از اين مراكز حساس در كشور به نحو احسن دفاع كنيم.

مواد اولیه سامانه‌ها در داخل تولید می‌شود

امیر شهرام، جنگ تحمیلی و 8سال دفاع مقدس و تحریم ایران از سوی بیش از 30 کشور را فرصتی برای تقویت بنیه دفاعی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما زماني سيم خاردار را وارد مي كرديم، ولي اکنون به مرحله‌اي رسيده‌ايم كه سامانه هاي پدافند هوایي را توليد مي كنيم.
وی خاطرنشان کرد: امروز به مرحله‌اي رسيده ايم كه مي توانيم مواد اوليه سامانه‌ها را توليد كنيم. در رزمايش‌هاي مختلف سامانه هاي متعددي را آزمايش كرده و به توليد انبوه رسانده‌ايم؛ كه اين از افتخارات ما در حوزه پژوهش و توليدات است .
امیر شهرام درخصوص ویژگی‌های جنگنده پیشرفته قاهر 313 اظهار داشت: بيشتر توليدات ما دفاعي است تا آفندي . هواپيماي قاهر 313 در حوزه دفاعي مورد استفاده قرار مي گيرد .

ویژگی های مهم جنگنده قاهر 313

امیرشهرام تأکید کرد: داشتن سرنشين و رادارگريز بودن و پرواز در ارتفاع پست از ویژگی‌های هواپيماي قاهر 313 است؛ وجود اين ويژگي‌ها در يك هواپيما كار جديدي است.
وی افزود: بيش از 30 الي 35 درصد از تهديدات پدافند هوایي در ارتفاع پست انجام مي شود و بيش از 50 درصد از تهديدات پدافند هوایي در ارتفاع متوسط انجام مي شود؛ پس اگر سلاح‌هایي داشته باشيم كه در اين موارد بتوانيم كار دفاعي انجام دهيم ، از توانمندي خوبي برخوردار خواهيم بود.
امیرشهرام درخصوص تولید انبوه جنگنده قاهر 313 گفت: اولين نمونه توليد شده است و توليد انبوه بستگي به نياز نيروي دفاعي كشور دارد؛ و از امروز مي توان اين هواپيما را براساس نياز توليد كرد.

پوشش کشور با رادارهای بومی

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء تأکید کرد: با فرصتي كه بعد از جنگ تحمیلی پيدا كرديم و با تجربيات هشت سال دفاع مقدس، متوجه وجود خلاها شديم و امروز پوشش بسيار خوبي با رادارها ايجاد كرده ايم آن هم رادار بومي نه رادارهاي آمريكايي و انگليسي.
امیرشهرام خاطرنشان کرد: اين رادارها با قلب ايراني ساخته شده، يعني كساني كه با آن كار مي كنند ولايتمدار هستند و شهادت از بزرگترين افتخاراتشان است؛ و با اين حوزه دفاعي و پوشش خوبي كه امروز داريم كوچكترين خللي را در كشور نمي پذيريم و اين را عملا هم ثابت كرده ايم.

براي هر سناريوي تهديد روش خاص خودش را داريم

وی ادامه داد: امروز شبكه هاي كشف ما، از شبكه هاي بصري گرفته تا راداري و شنود؛ هرگونه فعل و انفعالاتي را كه تهديد محسوب شود زير نظر دارند؛ براي هر سناريوي تهديد هم روش خاص خودش را در نظر داريم كه در بعضي رزمايش ها علني و در بعضي به صورت پنهاني آن را آزمايش كرده ايم.

مسئولیت قرارگاه پدافند هوایی

امیرشهرام اظهار داشت: مسووليت قرارگاه پدافند هوايي فقط اين نيست كه پاسخگوي تهديدات نظامي دشمن باشد؛ بلکه مسووليتی ذاتي و 24 ساعته برای رصد کامل و کنترل كليه تحركات سطح كشور، اعم از هواپيماهاي ورودي و خروجي و هواپيماهاي نظامي كه با ماموريت هاي مختلف از كشورمان بلند مي شوند و تستها و تمريناتي انجام مي دهند، برعهده دارد.
امیرشهرام تأکید کرد: امروز پدافند هوايي يك نيرو نيست بلكه از تمام ظرفيتهاي كشور استفاده مي كند. از نخبگان ومغزهاي دانشگاهي گرفته تا نيروهاي مردمي بسيجي و از نيروي انتظامي تا نيروهاي ارتش و سپاه؛ و حتي از ملت شهيد پرور در حوزه هاي پدافند غيرعامل، زیرا اگر تهديدات جدي شود ما به نيروي مردم در پدافند غيرعامل نياز داريم.

پدافند در عمق

امیرشهرام ادامه داد: تاكتيك و دكترينی به نام پدافند در عمق داریم. يعني در عمق ماوراي مرزهايمان اگر بخواهد تهديدي عليه ما شروع شود؛ در كمترين زمان بتوانيم آن را كشف كنيم. اصطلاحا مي گوييم واحد پدافند هوايي كسري از ثانيه است.
وی خاطرنشان کرد: در اطراف كشور ما پروازهاي زيادي در حال انجام است كه همگي رصد مي شوند؛ به محض اين كه كوچكترين تعرض و تهديدي رصد شود واحساس كنيم كه هواپيما يا شيء پرنده اي نفسش به سمت ايران است، با شبكه راداري و حتی شبكه هاي شنود و بصري مان مي توانيم آن را حس كنيم.
امیرشهرام تأکید کرد: تلاقي اين اطلاعات با هم نشان مي دهد كه اين تهديد علني هست يا نيست؛ براي هركدام نیز تاكتيك خاصی پيش بيني كرده ايم كه در هر نقطه اي اين تهديد بخواهد صورت بگيرد در عميق ترين نقطه با فاصله چندين هزار كيلومتر كشف شده و برايش برنامه ريخته مي شود؛ مسلما وقتي با تهديدي در عمق بيشتر مواجه شويم فرصت بيشتري براي عكس العمل داريم .

اقدامات نخ‌نما برای القای ایران هراسی

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در خصوص اقدام ترکیه در نصب سامانه های پاتریوت گفت: اين حركت ها، اقداماتي فسيل و نخ نما است. آن‌ها جز القاي ايران هراسي در ميان كشورهاي منطقه كار ديگري نمي توانند بكنند.
امیرشهرام اظهار داشت: البته اين گونه تحركات نظامي از نظر ما غيرقابل قبول است، و ما نمي پسنديم كسي با اين گونه اقدامات، امنيت منطقه را به خطر بيندازد.
وی افزود: حضور نيروهاي نظامي بيگانه در كشورهاي همجوار ما نه تنها امنيت خود آن كشورها را به خطر مي اندازد، بلكه امنيت منطقه را نيز خدشه دار مي كند.

برای تک تک تهدیدها برنامه داریم

امیرشهرام تأکید کرد: اين گونه اقدامات تنها با هدف ايران هراسي صورت مي گيرد، و گرنه ما در اين حوزه خطري احساس نمي كنيم، و مطمئن باشيد كه اين جابجايي ها اگر موجب تهديد كشورمان شود، پدافند هوايي براي تك تك آن ها برنامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *