جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

دانش آموز پاکستانی نامزد دریافت نوبل صلح

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب: 269808
دانش آموز 15 ساله پاکستانی به عنوان نامزد دریافت نوبل صلح سال 2013 معرفی شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر : سایت ناخریشتن آلمان، نام "ملاله یوسف زای" در فهرست نامزدهای دریافت نوبل صلح ۲۰۱۳ قرار گرفت. "برگ هارپویکن" رئیس کمیته صلح در اسلو با اعلام این مطلب گفت : این جایزه برای ملاله نه تنها متناسب با اوضاع زمانه و همراستا با حقوق بشر و دموکراسی است، بلکه در راستای حقوق کودکان و آموزش ارزیابی می شود.
این در حالی است که ملاله دختر ۱۵ ساله پاکستانی به دلیل وبلاگ نویسی در راستای فراخوان شبکه بی بی سی با عنوان مبارزه برای حقوق زنان، مورد خشم طالبان قرار گرفته است.

وی در اکتبر سال گذشته در حمله شبه نظامیان، به شدت زخمی و پس از بهبودی به یکی از نمادهای مبارزه علیه طالبان در داخل و خارج از پاکستان تبدیل شد.

گفتنی است مدت کوتاهی پس از بهبود ملاله بی بی سی گزارش داد دهها هزار از مردم سراسر جهان طوماری را امضا کرده و از دولتمردان خود خواسته اند تا "ملاله یوسف زی" دختر نوجوان پاکستانی را به خاطر دفاع از حقوق دختران برای تحصیل، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *