جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۸
خبرهای که در سایه سیاست گم می‌شوند؛

ایران رکوددار سرطان معده در جهان!

خاطره‌ای از آخرین درخواست مرحوم فاکر از دو وزیر
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۱۴
کد مطلب: 269794
بر اساس نظر کارشناسان و آمار رسمی کشور وضعیت محصولات کشاورزی ما به دلیل استفاده از سموم شیمیایی زیاد، خطرناک است و سالانه ۷۰هزار بیمار سرطانی به آمار سرطانی های کشور اضافه می شود که یک سوم آنها بر اثر محصولات کشاورزی مسموم دچار این بیماری می شوند.
ایران رکوددار سرطان معده در جهان!
به گزارش جهان، یکی از مشکلاتی که در طی سال های اخیر گریبان‌گیر کشور -بطور خاموش- بوده، "افزایش سرطان بخاطر مصرف نگران کننده مواد شیمیایی" بوده است بطوری که به گفته یکی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، "میزان مصرف کود در کشور نگران‌کننده بوده و این مواد به دلیل دارا بودن کادمیوم و نیترات باعث افزایش نرخ سرطان در جامعه می‌شوند. مصرف سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی در مناطق کشاورزی ایران، باعث رشد فزاینده سرطان در این مناطق شده است".

این معضل که گویا در کشاکش دعواهای سیاسی به حاشیه رفته، از تهدیدهای جدی حال و آینده کشور به شمار می رود.

در همین رابطه شنیدن خاطره ای از آخرین روزهای زندگی مرحوم حجت الاسلام محمدرضا فاکر رییس کمیسیون اصل نود مجلس هشتم -که سه سال قبل در چنین روزهایی بر اثر سرطان درگذشت- خالی از لطف نیست. 

مرحوم حجت الاسلام فاکر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مجلس  هشتم نیز با توجه به اهمیت این موضوع پیگیری ها و جلساتی را با وزرای وقت بهداشت و کشاورزی برای حل این مشکل داشته است.

مرحوم فاکر که خود بر اثر بیماری سرطان فوت کرد آخرین جلسه خود را برای پیگیری این موضوع و اقدامات صورت گرفته در این باره، با وزرای کشاورزی و بهداشت دولت نهم در بیمارستان و در بستر بیماری برگزار کرد و ظاهرا آخرین پیگیری های وی نیز به نتیجه نرسید!

در مجلس نهم نیز این موضوع توسط نماینده مردم طرقبه و چناران پیگیری شد و سوال وی از خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی باعث شد تا نمایندگان از پاسخ های وی قانع نشوند و فرصتی سه ماهه به وزیر بدهند تا اقداماتی را در این خصوص انجام داده و گزارش آن را به نمایندگان ارائه کند. 

سالانه ۷۰هزار بیمار سرطانی/ رتبه اول سرطان معده در جهان

بر اساس نظر کارشناسان و آمار رسمی کشور وضعیت محصولات کشاورزی ما به دلیل استفاده از سموم شیمیایی زیاد، خطرناک است و سالانه ۷۰هزار بیمار سرطانی به آمار سرطانی های کشور اضافه می شود که یک سوم آنها بر اثر محصولات کشاورزی مسموم دچار این بیماری می شوند.

در حال حاضر کشور ما اولین رتبه در بیماری سرطان معده را در جهان دارد و وزارت بهداشت نیز تایید کرده است که آمار ابتلا به سرطان در کشور ما رو به افزایش است و یک سوم مبتلایان به سرطان به خاطر محصولات کشاورزی به این بیماری دچار می شوند.

به نظرمی رسد اقدامات انجام گرفته از سوی وزارت جهاد و کشاورزی در این زمینه کافی نیست و رفع بخشی از این مشکلات در خصوص محصولات کشاورزی بر عهده وزارت بهداشت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا خیلی خیلی فاجعه است چند روز پیش معده یکی از فامیل های من را در اثر سرطان برداشتند ای بزرگان چاره ای بیندیشید
عباس
Iran, Islamic Republic of
با تشكر از شما بخاطر درج چنين مطلبلي اخيرا اگر دقت كنيد تعداد افراد مبطلا به سرطان بسيار زياد شده است ظزف همين چند ماه گذشته چندنفر از بستگان وآشنايانم در اثر اين بيماري از دنيا رفته اند وجا داردمسئولين مربوطه در اين خصوص فكرواقدامي اساسي بكنند .
الان شايد كم خانواده اي را در ايران بشود پيدا كرد كه در اطرافشان بيمار سرطاني نداشته باشند.
خدا براي هيچكس نياورد كه تا لحظه گرفتاري متوجه شدت فاجعه نميشويم.
اثرات بيماري با هزينه هاي بالا و....
Norway
از کدوم منبع آوردید یک سوم بخاطر محصولات کشاورزی است.
حالا چرا همش را به کشاورزی خودمون ربط می دید؟

کافی است همین سوژه را رسانه های غربی دست بگیرند و بلایی که سر پسته اومد سر بقیه محصولات صادراتی ما هم بیاد.
مستند صحبت کنید لطفاً
آقای محترم ناشناس شما با استناد به کدام مدارک عدم آلودگی محرز اغلب محصولات کشاورزی تولید داخل را نفی می کنید؟
عدم بررسی و اهمیت دادن به این سوژه نیز خطرناکتر از فاش شدن حقیقتی تلخ است
حداقل نگران خود و خانوادتان باشید که پشیمان نشوید.
کسی که ادعایی می کند و سرطان های معده کشور را ناشی از سموم محصولات کشاورزی می داند باید ثابت کند نه اون دوستی که شما حرفش را نقد کرده اید چون دلیل باید از سوی مدعی بیاید.
ضمنا بر چه اساسی طوری نوشته می شود که برداشت شود همه سرطان های معده فقط از محصولات کشاورزی است؟ و فقط محصولات کشاورزی تولید داخل، سرطان زا هستند؟ آیا واقعا این همه محصولات مصنوعی از نوشابه و پفک و ... گرفته تا سوسیس و کالباس و فست فودهای دیگه تاثیری در بیماری نداره؟ آیا فقط محصولات کشاورزی داخلی سرطان زا هستند و محصولات وارداتی ارگانیک اند؟
متاسفانه مصرف بیش از حد برنج مخصوصا برنج های پاکستانی باعث سرطان میشه
مهدی
France
یه چیزی بگم به عمق فاجعه پی ببرید
شخصا به یه مزرعه پرورش گوجه رفتم
صاحب مزرعه گفت این گوجه های سبز رو میبینی ؟
فردا دوباره بیا ببین.
فرداش که رفتم دیدم تموم تموم گوجه ها از دم قرمز شدن
پرسیدم چیکار کردی؟
گفت یه ماده ساخت چین زدیم بهش اینجوری شد.
گوجه