جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چراغ سبز احمدی‌نژاد به افزایش بودجه تئاتر

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 269437
داود رشیدی در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر خواستار افزایش بودجه تئاتر شد که رئیس جمهور ضمن موافقت با این خواسته، گفت: چشم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در مراسم اختتامیه سی‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر داود رشیدی به روی صحنه رفت که طی سخنانی گفت: تئاتر هنر اندیشه است، تئاتر هنر فاخر است، تئاتر انسان‌ساز است.
 
وی درباره بودجه تئاتر نیز گفت: بودجه تئاتر بسیار محدود است و نیاز به تقویت دارد. نیاز است حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده 150 هزار نفری تئاتر در سراسر کشور صورت گیرد،‌ بودجه تئاتر نسبت به سینما بسیار ناچیز است که با این حال دستمزد تئاتر‌ی‌ها بسیار با تأخیر پرداخت می‌شود.
 
رشیدی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم تا ردیف مالی مستقلی در بودجه عمومی سالانه برای تولید آثار فاخر جهت اجرای سالیانه در داخل و خارج کشور منطبق با استانداردهای روز جهان قرار دهد. همچنین از مسئولین می‌خواهم به دیدن تئاتر بروند و با هنرمندان آن و مشکلاتشان آشنا شوند و برای رشد تئاتر وارد عمل شوند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: محمود احمدی‌نژاد اولین رئیس جمهوری است که به تئاتر می‌آید و امیدوارم این قدم موجب رونق برای تئاتر شود.
 
در ادامه محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در سخنانش در پاسخ به خواسته رشیدی برای افزایش بودجه تئاتر گفت: چشم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *