جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

به كدام جرایم رانندگی می توان اعتراض كرد؟

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 269252
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور با اعلام شرایط رسیدگی به اعتراضات تخلفات رانندگی گفت: بیمه نامه شخص ثالث در تصادفات منجر به فوت همانند وثیقه است و راننده به علت این تصادفات بازداشت نمی شود.
به گزارش جهان به نقل از پرشین خودرو، سرهنگ اصغر محبی اظهار داشت: براساس ماده پنج قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رانندگان ۶۰ روز پس از صدور قبض جریمه برای اعتراض یا پرداخت آن مهلت دارند و پس از این مهلت جریمه دو برابر می شود. البته جرایم تسلیمی و ثبت شده توسط دوربین قطعی است و رانندگان می توانند تنها به جرایم دو برگی و الصاقی اعتراض كنند.
 
وی در مورد اینكه آیا ۶۰ روز پس از صدور قبض می توان به جریمه ها اعتراض كرد، افزود: رانندگان می توانند برای اعتراض به جریمه های رانندگی دو برگی و الصاقی به واحدهای رسیدگی به اعتراضات ناشی از تخلفات رانندگی كه با حضور كارشناسان پلیس راهور و قاضی راه اندازی شده است، مراجعه و اعتراض خود را مطرح كنند.
 
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور در خصوص تصادفات منجر به فوت و بازداشت رانندگان مقصر به مهر گفت: براساس قانون بیمه قاضی در صورت تائید اصالت بیمه نامه شخص ثالت می تواند آن را به عنوان وثیقه دریافت كرده و راننده نیز آزاد شود.
 
محبی با اشاره به انحلال بیمه شخص ثالث پارسیان گفت: براساس اعلام مدیران بانك مركزی تمام تعهدات این بیمه نامه تا زمان انتقا بیمه نامه به قوت خود باقی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *