کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انقلاب سرنوشت زنان ایرانی را تغییر داد

5 بهمن 1391 ساعت 12:05

دبیر جامعه زینب(س) تبریز گفت: در گذشته توانایی و استعدادهای زنان چندان مورد توجه نبود اما اعتقاد و اعتماد امام خمینی(ره) به زنان،‌سرنوشت زنان ایرانی را تغییر داد.


به گزارش جهان، عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز با اشاره به تحولات بنیادی در حوزه اجتماعی‌، علمی و فرهنگی زنان ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: حضور گسترده بانوان در بخش‌های مختلف جامعه یکی از موفقیت‌ها و افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی است که باید ابعاد آن برای ترسیم راه آینده تبیین شود.
 
وی، دهه فجر را فرصت مناسبی برای بازگویی وضعیت زنان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی دانست و گفت: با وقوع انقلاب اسلامی، چهره تازه‌ای از زن ایرانی به دنیا معرفی شد که مشخصه بارز آن دینداری، آگاهی و مسئولیت‌پذیری بود.
 
این فعال سیاسی تصریح کرد: روشنگری امام راحل(ره) زمینه را برای فعالیت‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی چنین زنانی فراهم کرد.
 
نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، ارزش‌گذاری به جایگاه زنان از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را پشتوانه معنوی زنان برای حضور جدی و فعال در جامعه و بهره‌مندی کشور از توانمندی‌های آنان اعلام کرد.
 
وی افزود: در گذشته توانایی و استعدادهای زنان چندان مورد توجه نبود اما اعتقاد و اعتماد امام خمینی(ره) به این قشر، سرنوشت زنان ایرانی را تغییر داد و باعث شد تا آنان شایستگی‌های خود را به اثبات رسانند. 
 
 تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی منوط به حضور و همراهی زنان است
 
 این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: نوع نگاه مقام معظم رهبری به مقوله زنان نیز همان دیدگاه روشن امام راحل(ره) است و به همین خاطر زنان ایرانی امروزه نه تنها هیچ‌گونه محدودیتی در راه کمال و پیشرفت خود احساس نمی‌کنند بلکه روز به روز افق‌های روشن‌تر و بهتری را در مقابل خود مشاهده می‌کنند.
 
شایق، تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی را منوط به حضور و همراهی زنان اعلام کرد و گفت: ایفای نقش مادری و تحکیم نهاد خانواده منافاتی با حضور موثر و ایفای وظیفه در جامعه ندارد ولی لازمه آن برنامه‌ریزی صحیح است.
 
وی تاکید کرد: اگر تاریخ حضور زنان را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و سیاسی جهان ورق بزنیم، به جرأت می‌توان گفت که حضور کنونی زنان در عرصه‌های مختلف نه تنها موفقیت شگرف در برابر تیرگی‌های دنیای امروز است بلکه به نحوی این حضور درخشان برای تمام کشورها به تدریج به یک الگو تبدیل می‌شود که این تنها مرهون رهنمودهای روشنگرانه امام راحل و ظهور و بروز انقلاب اسلامی است.
 
شایق، در رابطه با نقش امام خمینی(ره) در ارتقای منزلت زن نیز گفت: از منظر امام خمینی(ره) حضور سازنده زن مسلمان در صحنه‏های تاریخ و در ابعاد گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مبارزاتی امری انکارناپذیر است.


کد مطلب: 268137

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/268137/انقلاب-سرنوشت-زنان-ایرانی-تغییر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com