جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

نذر هواداران تراکتور برای باخت استقلال

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب: 268041
بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس تهران همیشه از هفته‌ها قبل با هیاهوی زیادی برگزار می‌شود و تمام روزنامه‌های سراسری و رسانه ملی در خدمت سرخابی‌های تهران هستند اما این بار نتیجه این دربی برای تبریزی‌ها هم مهم است.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، استقلال و پرسپولیس این دو تیم همواره چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن همیشه مورد لطف رسانه‌‌های دولتی و سراسری قرار گرفته‌اند حتی اگر یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس در رده‌های پایین جدول هم باشند بازی‌هایشان بدون چون و چرا به صورت مستقیم از شبکه 3 پخش می‌شود و به همین سبب سهم بیشتری از پخش تلویزیونی دریافت می‌کنند. اما با ظهور تراکتور در فوتبال ایران تماشاگران این تیم با حضور خود در ورزشگاه‌های کشور تابوی قدرت‌نمایی این دو تیم را در هم شکستند و تا حدی پیش رفتند که تعداد تماشاگران‌شان در بازی‌هایی که استقلال و پرسپولیس در آزادی میزنان‌شان بودند با این دردانه‌های پایتخت برابری می‌کند.
 
فصل دوازدهم نیز تراکتور با حضور در جمع مدعیان موجب شور و نشاط خاصی در تبریز و کل آذرهای کشور شده است حضوری که مقداری دربی پر هیاهوی پایتخت را در شهر اولین‌ها بی‌اهمیت جلوه می‌کند.
 
خبرگزاری فارس به سراغ چند نفر از اقشار مختلف رفته است تا درخصوص دربی تهران و هیجان آن در تبریز نظری گذرا داشته باشد.

وقتی تراکتور نتیجه می‌گیرد روحیه‌ام بالاست و روی نمراتم تاثیر می‌گذارد
 
مهدی یک دانشجوی عمران است او از هواداران پر و پا غورس تراکتورسازی است وی در خصوص دربی استقلال و پرسپولیس می‌گوید: راستش را بخواهید اگر بگویم برایم مهم نیست دروغ گفته‌ام چون حتما این بازی را خواهم دید و نتیجه‌اش برایم بسیار حائز اهمیت است.
 
وی ادامه داد: استثنا روز جمعه پرسپولیسی خواهم بود چرا که شکست استقلال به نفع تراکتور است مهدی که فصل امتحانات پایان ترم را پشت سر می‌گذارد با تشکر از بازیکنان متعصب تراکتور می‌گوید: وقتی تراکتور خوب نتیجه می‌گیرد روحیه‌ام بالاست و این روحیه خوب مستقیم روی نمراتم تاثیر می‌گذارد و با توجه به نتایج خوبی که تراکتور کسب کرده فکر می‌کنم این ترم معدل الف بیاورم.
 
پرسپولیس می‌برد
 
حسن ورزشکار است و بیشتر اوقات با وزنه‌های باشگاه بدنسازی سر و کار دارد او که دانشجوی تربیت‌بدنی است تراکتوری دو آتیشه است و هر وقت از بازی‌های تراکتور حرف می‌زند می‌شود حرارت و هیجان را از لحن سخنانش فهمید او می‌گوید: تازگی‌ها پرسپولیس روان بازی می‌کند و به نظر من پرسپولیس برنده دربی خواهد بود.
 
حسن ادامه می‌دهد: امیدوارم پرسپولیس ببرد اهمیت دربی فقط به خاطر تراکتور است اگر استقلال رقیب تراکتور در قهرمانی نبود اصلا برایم مهم نبود کدامیک برنده یا بازنده هستند.
 
برای باخت استقلال نذر کرده‌ام
 
به سراغ امیر می‌رویم او هم دانشجوی شهرسازی است امیر وقتی صحبت دربی می‌شود دقیق نمی‌داند دربی پنجشنبه است یا جمعه ولی علاقمند است پرسپولیس بازی را ببرد امیر کارمند شهرداری است ولی با این وجود مثل دوستان دیگرش طرفدار تراکتور است.
 
امیر می‌گوید: امیدوارم استقلال علاوه بر باخت چند کارت زرد و قرمز را هم بگیرد تا در بازی‌های آینده با مشکل روبه‌رو شود.
 
وی ادامه می‌دهد: برای باخت استقلال نذر کرده ام" می‌خندد" اگه ببازه چی میشه!
 
کاغذ دیواری تراکتور
 
وارد یک مکانیکی می‌شوم فضایی که همه تجربه کرده‌ایم دیوارهای گچی که انگار به صورت نامرتب رنگ سیاه زده‌اند اما در این میان عکس دسته جمعی از تیم تراکتور نظرم را جلب می‌کند بیشتر که تو می‌روم عکس ممد اف 14 (ابراهیمی)، ممد سر طلایی( نصرتی)، مرتضی تورک اغلو(اسدی) و  انواع و اقسام عکس  بازیکنان تراکتورسازی به چشم می‌خورد پسر چهارده پانزده ساله‌ای به استقبالم می‌آید می‌گویم "اوستا هست؟" که یک سر از چاله مکانیکی بیرون می‌آید: "بویرون" نمی‌دانم سر صحبت را چطور باز کنم تا می‌گویم خبرنگارم متعجب‌تر نگاهم می‌کند می‌گویم چه خبر است اوستا کاغذ دیواری تراکتور خریده‌اید؟ با این حرفم چابک از
 
چاله بیرون می‌پرد: جانم فدای تراکتور است چطور؟
 
اسمش داوود است ادامه می‌دهد منو شاگردم یکی از تماشاگران ثابت تراکتور در ورزشگاه یادگار هستیم حتی دو بار هم به تهران رفتیم تا بازیش را برابر استقلال و پرسپولیس از نزدیک ببینیم. می‌گویم برنده دربی پایتخت کدام تیم خواهد بود؟ حمید آقا مثل اینکه تا به حال به این موضوع فکر نکرده جواب می‌‌دهد: فرقی نداره مهم این است که هر دو تا رو ما بردم هم استقلال و هم پرسپولیس.
 
با گفتن این جمله برق جشمانش بیشتر می‌شود می‌گوید: "یل یاتار طوفان یاتار یاتماز تراختور بایراغی"
 
مهم دربی ایران است که تراکتور برد
 
گوشی را ور می‌دارم به یکی از مدیران سابق تراکتور زنگ می‌زنم معتقد است که حواشی در بازی دربی بیشتر تعیین کننده است تا مسائل فنی.
 
وی که نمی‌خواهد نامش در گزارش بیاید می‌گوید: زیادی بزرگش می‌کنند ولی خوب واقعیت‌اش را بخواهید این بازی می‌تواند به نفع تراکتور باشد.
 
او ادامه می دهد: مهم این است که دربی ایران را که بین تراکتور و استقلال برگزار شد تراکتور برد دربی پایتخت را هم امیدواریم پرسپولیس ببرد این به نفع تراکتور است.
 
با نظر به گزارش بالا مشخص است که دربی دور برگشت استقلال و پرسپولیس زیاد هم برای تبریزی‌ها کم اهمیت نیست اگر به سراغ افراد بیشتری هم برویم شاید در تبریز نتوانیم کسی را پیدا کنیم که خواهان برد استقلال در دربی باشد. شاید هم باشد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یاشاسین آذربایجان
فرانک
Canada
یاشاسین آذربایجان یاشاسین تراختور