سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
نیویورک‌تایمز:

توبیخ تحقیرآمیز برای نتانیاهو

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب: 267972
برای نتانیاهو که در حالی وارد رقابت شد که هیچ رقیب مشخصی نداشت، نتیجه انتخابات «توبیخی تحقیرآمیز» به شمار می‌رود.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به قلم «جودی رودورن»، به بررسی رای نه‌چندان قابل توجه حزب نتانیاهو در انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی پرداخت.
 
بنابراین گزارش، آنچه از انتخابات اسرائیل بیرون آمد، یک بنیامین نتانیاهوی ضعیف بود که احتمالا برای سومین دوره دولت را در دست خواهد داشت. آنچه تعجب‌آور بود، قرار گرفتن حزبی در جایگاه دوم در این انتخابات بود که رهبر آن یک مجری مشهور تلویزیونی است.
 
نویسنده مقاله تصریح کرده است: برای نتانیاهو که در حالی وارد رقابت شد که هیچ رقیب مشخصی نداشت، نتیجه انتخابات «توبیخی تحقیرآمیز» به شمار می‌رود.
 
البته حزب میانه‌روی یش‌آتید و رهبر آن، یئیر لاپید، سعی کرده‌اند تا خود را در تضاد مبنایی با راست‌گرایان قرار ندهند و بر مسائلی چون روند صلح با فلسطینیان کمتر تاکید کند. لاپید، همچون اکثریت اسرائیلی‌ها به راه‌حل «دو کشور» معتقد است اما نسبت به عزم فلسطینیان برای مذاکره بدبین است. وی خواستار بازگشت به میز مذاکره با فلسطینی‌ها هست اما آن را یک اولویت نمی‌داند.
 
بر اساس گزارش فوق، نتانیاهو که به این نتیجه رسیده بود که پیام‌های قدرت‌مندانه‌اش نفوذی به دست نمی‌آورد، اندکی پیش از پایان انتخابات در پیامی در فیس‌بوک نوشت: «دولت حزب لیکود در خطر است، بروید به ما رای بدهید به‌خاطر آینده کشور.» نتانیاهو در حالی انتخابات را به پایان برد که لاپید به یک چهره تعیین‌کننده تبدیل شده بود و نتانیاهو پیشنهاد می‌داد ک ائتلافی فراگیر ایجاد شود.
 
لاپید هم پس از انتخابات گفت: «شهروندان اسرائیل امروز به سیاست مبتنی بر ترس و نفرت نه گفتند.... آنان به تندروها و به رفتار غیردموکراتیک نه گفتند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *