جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲۲
۲۰

عکس / بزرگ ترین امتحانِ یک مرد

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب: 267859
امتحانی که این یکه سوارانِ شرف پشت سر می گذاشتند، بسیار دشوارتر از آن چیزی بود که جوانان مجرد و حتی میانه سالانی که صاحب چندین فرزند با آن مواجه بودند و شاید بتوان آن را بزرگ ترین امتحان یک مرد نام نهد.
عکس / بزرگ ترین امتحانِ یک مرد
به گزارش جهان نيوز، بخش عمده ی رزمندگان حاضر در جبهه های دفاع مقدس، جوانان 18 تا 30 سال بودند که قسمت قابل توجهی از آنان به تازگی ازدواج کرده و صاحب خانه و خانواده شده بودند. در این میان،کم نبودند آنان که به تازگی صاحب اولاد شده و لذت رسیدن به مقام پدر را تجربه می کردند. آنان ناچار بودند در شیرین ترین لحظات عمر خود، شورانگیزترین نعمت های خدا را ، رها کرده و به زیر باران آتش بروند و جالب این که در این مسیر، کم ترین اجباری وجود نداشت و این آزاد مردان تنها با تکیه بر عرت و غیرت خود، دست به چنین انتخابی می زدند؛ جگرپاره ی کوچک خود را بوسیده و می بوییدند، او را به دست عروسِ جوان خود می سپردند و با دلی که یاد نوزادشان می طپید، به میدان معامله با آفریدگار خود می شتافتند. امتحانی که این یکه سوارانِ شرف پشت سر می گذاشتند، بسیار دشوارتر از آن چیزی بود که جوانان مجرد و حتی میانه سالانی که صاحب چندین فرزند با آن مواجه بودند و شاید بتوان آن را بزرگ ترین امتحان یک مرد نام نهد.
تصویری که می بینید، در آیین اعزام رزمندگان به جبهه های جنگ گرفته شده است و صحنه ای از همان امتحان سترگ را به نمایش می گذارد. جوانی ملبس به رزم جامه و مزین به پیشانی بند جهاد فی سبیل الله، با همسر و نوزاد چند ماهه اش وداع می کند. نمی دانیم آیا این پدر بار دیگر توانست کودکش را در آغوش بگیرد یا نه اما مرحباگو و قدر دان جان تابناکش هستیم(چه در عرش باشد، چه در فرش) که در لحظه ای پرحرارت از تاریخ،  جلوه ای درخشان از اراده «راهیان کربلا» را به نمایش گذاشت.
به فدای لب عطشان حسین ابن علی و علی اصغرش(صلوات الله علیهم).

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
United States
شیخ مفید می نویسد : پس از کشته شدن عبدالله رضیع ، امام حسین ( ع) خون او به کف گرفت و برزمین ریخت و چنین دعا کرد : خداوندا ! اگر یاری را از ما دریغ داشتی ، آن را ذخیره کن برای کسی که این یاری برای او بهتر و به مصلحت باشد و انتقام ما را از این گروه ستمکار بگیر . ( یاران آقا امام زمان عج )
یکی
گریه ام گرف.......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خوش به حالشون که از امتحان الهی سربلند بیرون اومدند. و به گفته شهید بزرگوار سردار رشید سپاه اسلام آقا مهدی باکری، نموندن تا الان ریزش خیلی از خواص را ببینند و امتحان سخت تر میشه. من که واقعا" به شهدا قبطه میخورم و البته مخلص همشونم هستم.
غبطه
مزین به پیشانی بند "...رفع فتنه"
بیشتر دقت کن
Iran, Islamic Republic of
آفرین! عالی بود
احسنتم.....
مجتبی
خودم..پسرم ..پدر ..مادرم ..
فدای حسین
علي كليائي
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
با سلام
آيا مسئولين هم اين عكس را ديده‌اند؟!
آيا مي‌دانند كه چه كساني از اين انقلاب و نظام دفاع كرده‌اند؟!
آيا يك ذره از مرام و معرفت اين عزيزان در وجود مسئولين وجود دارد؟!

خدايا ما را عاقبت به خير بگردان
يازهرا(س)
محسن
فقط کسانی می توانند درک کنند که صاحب فرزند هستند اونم یکی یدونه بابا.
Iran, Islamic Republic of
من خودم تازه بچه دار شدم و شما به موضوع ظريفي اشاره كردي...جدا كار بزرگي كردن...درود به شرفشون
مرتضی محمدنژاد
United States
السلام علیک یا ابا عبدالله(ع)
الهم الرزقنی شهادت فی سبیل الله.انشاءالله
حسين جاودان
واقعاً درست گفتيد .اگر مجرد بودم اين رو متوجه نميشدم ولي الان كه دوتا بچه دارم متوجه ميشم كه چقدر سخته كه انسان بچه هاش مخصوصاً اگه كوچيك باشند رو بگذاره وبره جنگ و شايد هم برنگرده .خدا اجرشون بده.
دارم فکر می کنم امتحان این همسر سخت تر است
زنی جوان...
با هزار آرزو...
با فرزندی که می خواهد بزرگ شدنش را در کنار همسرش و سایه سرش به تماشا بنشیند
شوهرش را راهی کند ، به راهی که نمیداند چه خبر است ، انتهایش چیست...
نمی داند خودش برمی گردد یا .....
Iran, Islamic Republic of
باید خسته نباشید و خدا قوت به همسرانشان گفت که بدون انها فرزندانشان را به جایی رساندند.من خودم یک همسر شهید میشناسم که هفت بچه داره که در زمان شهادت همسرش بزرگترین بچه اش دوازده سالش نشده بود
حمید
Iran, Islamic Republic of
سلام
بعنوان یک فرزند شهید که تازه ازدواج کرده و صاحب فرزند شده ام هنوز نتوانسته ام به عمق ایمان و انگیزه معنوی پدرم پی ببرم که با اینکه یادمه چقدر مارو دوست داشت و چه عشقی به خانواده داشت اما دل برید و به جبهه رفت این یه مقام عرفانیه که درکش برای امثال من مشکله.
من 5 روزه فرزند 9 ماه ام را ندیده ام که با مادرش به سفر رفته است و قراره خودم هم چند روز دیگه برم
واقعا دلم تنگ شده نمی دانم آنها چگونه تحمل کردند
خدا رحمتشان کنه
درود بر شرف و غیرتتان
آنقدر حرف در این سینه ما جمع شده
این همه عقده، تلمبار شدن هم دارد
ستار
با سلام ، من خودم فرزند شهید هستم. آخرین تصویری که از پدرم یادم هست ، عصر روزی بود که پدرم لباس ارتشی خود را پوشیده و ساک خاکستری اش را بدست گرفته و آرام آرام از کنار خیابان راه میرفت و دور میشد و من با چشمان کودکانه ام بهمراه مادر 27 ساله و خواهر 3 ساله و برادر 6 ساله ام ، آخرین تصاویر زیبای تنها مرد خانه را دنبال میکردیم.
من اکنون مردی شده ام و دارای فرزند نوزادی هستم که برای یک روز هم نمیتوانم از او دور شوم. ماموریت خارج از کشور را که میتوانست برایم حدود 30 میلیون درآمد داشته باشد بخاطر فرزندم نپذیرفتم.
پس از 30 سال از شهادت پدرم ، این سوال بزرگ برایم بی جواب مانده که پدر من و هزاران پدر دیگر ، چگونه دل از دلبندان خود کندند و دل به دریا زدند( گریه امانم نمیدهد).