شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رونمایی از کتاب شهیدان جنگ‌های نامنظم

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب: 267835
کتاب «شهیدان جنگ‌های نامنظم» که به بهانه نخستین یاد‌واره این شهیدان منتشر شده، در این یادواره رونمایی خواهد شد.

به گزارش جهان رییس ستاد یادواره رزمندگان و شهدای جنگ‌های نامنظم شهید چمران، به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب «شهیدان جنگ‌های نامنظم» به زندگی‌نامه 52 شهید جنگ‌های نامنظم می‌پردازد که به کوشش محمد نخستین و سعید ابوالحسن‌چوبدار به نگارش درآمده است. 
 
محمدباقر نیکخواه بهرامی، با بیان این‌ که «14‌ هزار رزمنده در طول دفاع مقدس در ستاد جنگ‌های نامنظم حضور داشته‌اند که از این تعداد 745 نفر شهید شده اند» افزود: به این دلیل که فرصت زیادی تا زمان برگزاری این یادواره نداشتیم، نتوانستیم اطلاعات جامعی درباره این شهیدان تهیه کنیم. بنابراین نویسندگان با تهیه اطلاعاتی از شهیدانی که به خانواده‌‌های آنان دسترسی داشتند، در هر دو صفحه‌ از کتاب به معرفی مختصر هر شهید پرداخته‌اند. 
 
نیکخواه بهرامی با تاکید بر این‌که کتاب «شهیدان جنگ‌های نامنظم» اثر جامعی درباره این شهیدان نیست، ادامه داد: به همین دلیل پرسش‌نامه‌هایی در اختیار دعوت شدگان به یادواره قرار خواهیم داد تا اگر اطلاعاتی درباره شهیدان جنگ‌های نامنظم در اختیار دارند برای تکمیل یادنامه‌ آنان ارایه دهند. 
 
وی درباره «نخستین یاد‌واره شهیدان جنگ‌های نامنظم» گفت: هدف از برگزاری این یاد‌واره بازخواني رشادت‌ها و حماسه آفريني‌هاي رزمندگان و پاسداشت ياد و نام جاودانه شهیدان و فرمانده ستاد جنگ‌هاي نامنظم، شهيد دكتر مصطفي چمران است. 
 
رییس ستاد یادواره رزمندگان و شهدای جنگ‌های نامنظم شهید چمران افزود: بروشور‌هایی درباره ستاد جنگ‌های نامنظم و نحوه شکل‌گیری و عملکرد آن در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران هم در اختیار میهمانان یادواره قرار خواهد گرفت. 
 
وی ادامه داد: در این مراسم که با سخنرانی مهندس مهدی چمران، رییس بنیاد شهید چمران  همراه خواهد بود، مقامات کشوری و لشکری هم حاضر می‌شوند. همچنین خانواده‌ شهیدان جنگ‌های نامنظم نیز حضور دارند و برنامه‌های شعر‌خوانی، نقالی حماسی و مثنوی‌خوانی هم اجرا می‌شود. 
 
نیکخواه درپایان گفت: این مراسم از ساعت 14 روز چهارم بهمن‌ماه 91 در تالار وزارت کشور برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *