پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۶

واکنش سیدحسن خمینی به خبر کاندیداتوری وی در انتخابات

يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب: 267464
حجت الاسلام سیدحسن خمینی در مورد نامزدی اش در انتخابات،گفت: این شایعات همیشه مطرح بوده و ما هم نمی‌توانیم مداوماً تکذیبیه صادر کنیم.
واکنش سیدحسن خمینی به خبر کاندیداتوری وی در انتخابات
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید حسن خمینی صبح امروز در دیدار با اعضای تحریریه یکی از سایت های خبری در جماران تهران با اشاره به ضرورت حفظ وجهه کار‌آمدی نظام برای صیانت از انقلاب بزرگی که امام به کمک مردم ایجاد کرد، گفت: بهترین دفاع از امام، کارآمد کردن نظام است.
 
سید حسن خمینی ادامه داد: بهترین و موثرترین دفاع از امام خمینی‌(س) کارآمد کردن نظام جمهوری اسلامی است، چرا که این نظام هم از نظر تئوریک و هم از نظر اجرایی حاصل فعالیت‌های امام خمینی بوده است.

حجت الاسلام سید حسن خمینی  با تقسیم شخصیت امام خمینی، به دو بخش نظریه‌پردازی و اجرایی تصریح کرد: در بعد نظریه‌پردازی، امام به مثابه یک ایدئولوگ محسوب می‌شود که یک فلسفه سیاسی خاص را درچارچوب ولایت فقیه ابداع کرد و این بخش نظریه‌پردازی مربوط به بعد فقهی امام است؛ همان بعدی که همواره در حوزه‌های علمیه مورد بحث و بررسی بوده است و بحث پیرامون آن نه تنها موجب ابطال آن نمی‌شود، بلکه آن را منسجم‌تر خواهد کرد.
 
 یادگار فرزند امام بعد دوم شخصیتی امام خمینی را تجربه تاریخی و اجرایی ایشان دانست و تاکید کرد: امام در بعد اجرایی با رهبری مبارزات مردمی ایران، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و نظام جمهوری اسلامی را تاسیس و تثبیت کرد.
 
وی اضافه کرد: حیثیت تاریخی امام‌؛ مجموعه‌ای از قضایای شخصیه و خارجیه است، در حالی‌که امام به عنوان فیلسوف سیاسی‌؛ از گزاره‌ها و قضایای حقیقیه تشکیل یافته است و اهل فن می‌دانند که نمی‌توان به وسیله قضایای شخصیه و خارجیه به تحلیل یک نظام فلسفی پرداخت.
 
وی خلط میان این دو بخش شخصیت امام خمینی را برای نقد ایشان یک مغالطه دانست و افزود: استفاده از تجربه اجرایی برای زیر سوال بردن مبانی فکری اندیشه امام و بالعکس، نوعی مغالطه است و باید این دو بخش شخصیتی ازهم تفکیک و جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.
 
سیدحسن خمینی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نامزدی وی در انتخابات گفت: این شایعات همیشه مطرح بوده و ما هم نمی‌توانیم مداوماً تکذیبیه صادر کنیم، اما چون اخیراً مطرح شده می‌گویم که نامزدی من درانتخابات آتی ریاست جمهوری کاملا منتفی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
جرا حرفهای غلطش را منعکس نکردید تا مردم متوجه بشوند این آقا به کدام ناکجا آباد دارد میرود؟؟؟؟؟!!!!!
United States
درود خدا بر امام و اهل بيت مظلومش
United States
من يكي مخلص امام و بيت امام هستم
سجاد
United Kingdom
مخلص امام هستیم و کسی که راه امام را زنده کند که فکر نکنم سید حسن این کاره باشه
United States
درود بر نوه ی امام
Germany
اگه راست میگی بگو درود بر خود امام