پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۱
تلاش مضحک برای راه اندازی موج ضداسلامی؛

بازی موش و گربه با القاعده

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 267271
در حالی که نیروهای فرامنطقه ای به تجهیز روزافزون گروه های تروریستی سلفی مرتبط با القاعده در سوریه مشغولند، یک خبرگزاری غربی در مقایسه ای مضحک تلاش کرده است که مسلمانان را به عنوان عامل اصلی ناامنی در سطح بین المللی معرفی کند.
بازی موش و گربه با القاعده
به گزارش سرویس بین الملل جهان نيوز، چند روزی است که رسانه های غربی از گسترش نفوذ القاعده در آفریقا صحبت می کنند. سناریوی قدیمی موجودیت مرموزی به نام القاعده که بهانه حضور سربازان غربی را در همه جای جهان فراهم می کند این بار در قلب آفریقا و با قوت گرفتن نیروهای اسلام گرای مخالف استعمار فرانسه بهانه تجاوز به مالی را فراهم آورده.

استعمار نو هرگونه عملیات در شما آفریقا مانند آنچه در لیبی رخ داد را با مشورت فرانسه و با همراهی همیشگی آمریکا رهبری می کند. مالی یکی از مناطق تحت نفوذ دولت فرانسه است که با داشتن ذخایر عظیم طلا در این کشور نظر دولت فرانسه را بیش از پیش جلب کرده است.

وجود نیروهای اسلام گرای مخالف استعمار مانعی بزرگی برای دستیابی به ذخایر طلای مالی است و از آنجا که چهره به ظاهر بشردوستانه و متمدن امروز غربی ها اجازه نمی دهد که همانند قرون گذشته دلیل مهاجرت خود را چنگ اندازی به معادن طلا و سرمایه های کشورها اعلام کنند، از نیروهای خشن و افراط گرای مرتبط با سران عرب برای حضور در این کشور دعوت به عمل آمده و بعد از مدتی پوشش رسانه ای و مطبوعاتی وحشی گری این گروه، طلایه داران دموکراسی خود را موظف کمک به مردم مالی می یابند. در همین حین تمام مخالفان سرکوب شده و مدتی بعد سروکله القاعده در جای دیگری از دنیا پیدا می شود.

در تازه ترین سوء استفاده از حضور القاعده، خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی سعی کرده است تا با مرتبط کردن داستان گروگان گیری در الجزایر با چند مورد گروگان گیری در چچن و همچنین اشغال سفارت آمریکا در ایران در سال 1980 منجر به کشته شدن 8 نظامی آمریکایی در عملیات طوفان صحرا شد، به تخریب چهره مسلمانان در سطح افکارعمومی جهان بپردازد.

اکنون بخوبی مشخص می شود که چرا رسانه های عربی و آمریکایی از گروه های سلفی افراطی وابسته به القاعده در سوریه نام نمی برند و مجموع این گروه ها را با نام ارتش آزاد در رسانه های خود می خوانند.

استدلال خنده دار جنگ با القاعده در بیش از ده کشور درست متناسب با منافع ایشان در شرایط زمانی و مکانی متفاوت است. بازی موش و گربه با القاعده درست در نقاطی رقم می خورد که می تواند شرایط را به نفع طرف آمریکایی و اروپایی تغییر دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هر کسی هر جایی که داره بر علیه اسلام تلاش می کنه خدا هدایتش کنه و اگر هدایت نمی شه خدا نابودش کنه