پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴۸
۷۳
باز هم افزایش قیمت‌ها؟!

آخرین تصمیمات دولت درباره نرخ دلار، یارانه نقدی و قیمت سوخت

بنزین 2500 تومانی و یارانه 120 هزار تومانی در راه است
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب: 266896
دولت این روزها در تلاش است تا با رایزنی با نمایندگان مجلس مقدمات اجرایی نمودن مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها را هموار نماید.
آخرین تصمیمات دولت درباره نرخ دلار، یارانه نقدی و قیمت سوخت
به گزارش "جهان" منابع خبری از مصمم بودن دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر می دهند و شواهد نشان می دهد که دولت این روزها در تلاش است تا با رایزنی با نمایندگان مجلس مقدمات اجرایی نمودن مرحله دوم این طرح را هموار نماید.

در همین رابطه خبرنگار جهان مطلع شد که دولت تصمیم دارد تا نرخ دلار در بودجه سال آینده را 2500 تومان قرار دهد. 

همچنین قیمت تمام شده بنزین معادل 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس یعنی حدوداً لیتری 2250 تومان که با هزینه های مالیاتی رقم 2500 تومان در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد دولت برای قیمت گازوئیل حدوداً 800 تومان می‌باشد.

همچنین بر طبق این تصمیم قرار است پرداخت نقدی یارانه ها به ازای هر نفر در ماه به 120 هزار تومان افزایش یابد.

با این حال هنوز مشخص نیست که پرداخت یارانه نقدی قرار است به همه مردم پرداخت شود یا اینکه دولت بنا دارد چند دهک پایین را مشمول این طرح قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مبارک است انشا الله. با این حساب ها حتما آینده جهان (البته بعد از مرگ) از آن ما خواهد بود.
محمد
وای بدبخت شدیم
جلیل
عصر یخبندان 5 !!!!!
بابا یکی جلوی اینکارها را بگیره مگه درآمد ما چقدره که بنزین 2500 تومانی بزنیم
علیرضا
Serbia
شما اگر درآمدت پائین هست ماشین مبارکت رو بفروش پولش رو بذار بانک و راحت زندگی بکن. اگر هم مشکل نداری بیخودی داد و فغان نکن.
یه بنده خدا
وای به حال ما هر چه می کشیم از خودمون هست وقتی یه نفر نظر میده میگه خوب ماشینو بفروش چون بنزین گرونه درآمدت نمی رسه تا انتهاش رو می شود خواند برادر من حق من و تو بقیه این هست که زندگی معمولی داشته باشیم این دیگه پایین ترین خواسته هست اگه قرار به حرف شما باشه باید روز به روز پسرفت کنیم بگیم اگه یه روز برق هم گرون شد بریم سراغ نفت
زهرا
United States
لطفا به جای اضافه کردن یارانه جلوی افزایش قیمت ها را بگیرید .دیگر تحمل افزایش قیمت ها را نداریم.
Norway
جان مادرتان جلوی ... را بگیرید. اینو فراماسونرهاخط می دهند خودش هم حالی اش نیست. داستان اسب تروا تکرار نشود. بلوا و شورش اجتماعی راه میافتد. دولت بعدی را فلج می کند. قیمت که بالا رفت در این مملکت پایین نمی اید. فرهنگش نیست.یعنی راه برگشتی نخواهد بود. در این مدت باقی مانده خیل یزور بزند بایستی به مقاوم سازی و ثبات بپردازد. وضع که خراب شد نیروی عاقل هم برای ریاست جمهوری نخواهد امد و فاتحه جمهوری اسلامی که هیچ فاتحه ایران را بایستی خواند. ترا بخدا نگذارند. احمدی نزاد دید روشنی نسبت به وضعیت ندارد.
برروی کدام فونداسیون می خواهد چند طبقه دیگر بسازد؟
Iran, Islamic Republic of
دستتان درد نکند که از راه دور رئیس جمهور کشور را نادان معرفی می کنید و فراماسونرها را خط ده ریاست جمهوری معرفی می کنید دستتان درد نکند ... گیرم که احمدی نژاد رای نیاورد شما دیگر آبرویی برای ریاست جمهوری اسلامی ایران باقی گذاشته اید؟؟ ...
United States
آبرو رو خود آدم برای خودش میاره یا می بره
مخصوصا دوران ریاست جمهوری که یک فرصت استثنایی برای اسطوره شدن یا منفور شدن هست
Iran, Islamic Republic of
يعني 120 + 45.5 يا كلا 120 هزار تومان ؟
ماهان
بنزین 2500 تومن؟
بنزین 100 تومن گرون میشد قیمت همه چی 2برابر میشد.
با این اوصاف فکر مهاجرت باشیم بهتره چون دیگه نون خالی هم نمیشه خورد.
این کشور صاحب داره
چرا اینقدر جوش میزنید و ناراحت میشید زندگی کنید و از نعمت هایی که خدا بهمون داده شکر کنیم اینها همه میگذره. آینده رو هم کسی نمیتونه پیشبینی کنه . برنامه برای آینده باید داشته باشیم و افقی رو برای خودمان ترسیم کنیم ولی نگران نباید باشیم چون از یک ساعت بعد خودمان خبری نداریم که هستیم یا نیستیم. در زمان حال بندگی خدا کنیم و نگاهمان به آینده باشد.
یه بنده خدا
به نظرت دیگه با این کارا نعمتی هم مونده ؟ به نظرشما تو این وضع می شود برا آینده برنامه ریزی کرد؟ شما را نمیدونم ولی ما و اکثر مردم فقط داریم نفس می کشیم به این نمیگن زندگی عزیز دل
اشکال نداره، دولت حقوق ها را هم بر اساس دلار حساب کنه بده. حقوق من پارسال 900 دلار بوده الان هم همون 900 دلار را بدهد تورم هم نوش جانش.
نه اینکه تورم دقیقه ای شده حقوق من از پارسال تا امسال 18% زیاد شده. خداییش ظلمه
Latvia
آن وقت پرتقال دانه ای 3000 تومان خوردن دارد !
Iran, Islamic Republic of
بنزین 6 برابر
یارانه 3 برابر کمتر
به خداکمرمون ز یربارگرانی شکست به خدایارانه نمی خواهیم قیمت هارابه حالت اول برگردونید ای دولتمردان سری به خانواده های محروم بزنید می فهمین چی می کشن
United Kingdom
به نام خدا حضرت آقا فرمودند کسانی که اذهان مردم را متشنج می کنند خائنند و انگار شما هم شامل شان می شوید
ذهن مردم به اندازه کافی متشنج است شما با این کارتان به نظام خیانت می کنید خدا بدادتان برسد
Iran, Islamic Republic of
یکی از نشانه های فتنه آینده همین نابسامانی اقتصادی (مرحله دوم یارانه) میباشد
علی
بنزین 2500 تومن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خجالت بکشید، اقتصاد رو به گند کشید این دولت، لابد می خواد تیر خلاص رو بزنه با این کار!!!!!!
بابا به خدا کمرمون زیر بار گرونی شکست...
سید ابراهیم
با دیدن سرانجام دولتی که در بدو امر ادعای ولایتمداری داشت و حالا ادعای حکومتداری باید برای خودمان دعا کنیم که : اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا. خدا همه ما را عاقبت بخیر بگرداند ان شاء الله
محمدی
تا این ... جمهوری اسلامی را ریشه کن نکند ول کن معامله نیست.
واقعا که.......
امید
بهتر بود می گفتید : تصمیم دولت در تحویل ویرانه ای به دولت بعدی جدی است
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام
مبارککککککککککککککک است ان شاالله
به سلامتی
خداوند به داد افراد مستضعف برسد.
امرالله
نگذارید اینکار بشودمردم گناه اند
فوب بندر را با حقوق اعراب و نرخ ارزشان و موازنه ارزي آنها با دلار بسنجيد بعد فكر فوب بندر يا هر جهنم ديگر بيا فتيد.
United States
با سلام با این وصف که اگر بنزین گران شود تورم غوغا میکند هر چند یارانه هم افزایش پیدا کند . گرانی روی تمام اجناس رخ میدهد باید فکری کنید که از نظر معیشت همه اقلام ارزان شود . با اضافه شدن یارانه دردی دوا نمی شود. یارانه را خود دولت غیر مستقیم برای مردم خرج کند.
علي
با اين كار فاصله غني و فقير نجومي ميشه فاز اول باعث شد سرمايه مايه دارها سه برابر بشه. بيجاره كارگر و كارمند
اشنا
ما را بخیر تو امید نیست شر مرسان
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگر تحمل ندارند
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
... حيف كه حضرت









اقادستمان رابسته
بدبخت
آقای ... تورا به اون خدایی که ادعای پرستشش را دارید قسم میدم دست بردار با زندگی و آبرو و حیثیت مردم بدبخت بازی نکن قدرت خرید مردم رو کردی نصف بدتر از این نکن از خدا بترس از خدا بترس آیا واقعا به قیامت و حساب کتاب اعتقاد داری بعید میدونم.
با این کار به جز دهک های 9و 10 همه دهک ها میرن تو همومن دهک اولی یعنی زیر خط فقر مطلق واینطوری عدالت برقرار میشه فقر برای همه رفاه برای فقط5درصد مردم
حسن
چرا بی خود هنوز چیزی معلوم نیست بین مردم تاتهاب اجاد می کنید . کمی هم هر حقایق بنویسید!!!!!!!!!!!
آن را که عیان است چه حاجت به بیان است
البته با توجه به قاچاق سوخت راه بهتری سراغ دارین؟
البته راه های بهتری هست ولی بضاعت مدیران داخلی همینه که قیمتش رو بالاتر ببریم تا جلوی قاچاقش گرفته بشه!
ahmad
خدایا خودت به خیر بگذرون
محمدرضا مختاری
باسلام
شما را قسم به تمامی مقدسات جلوی این کار را بگیرید.کمی در متن جامعه و مردم باشید می شنوید ومی بینید که مردم کشش مرحله دوم هدفمندکردن یارانه ها را ندارند.واقعا خیلی ها بیچاره میشوند.
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان میبایست اگر بدنبال حفظ نظام هستند جلوی این اقدام مشکوک را بگیرند واقعا چرا دولتی که 6 ماهه دیگه از عمرش باقیمانده باید دست به چنین اقدام بزرگی در این شرایط کشور بزند، کمترین تاثیر این اقدام افزایش لجامگسیخته قیمتها و صدمات جبران ناپذیر به تولید و کشاورزی است.
بچه رستم
دوست عزیز مثل اینکه از خبرا یه کمی عقبی

نماینده های مجلس جلوی این اقدام رو گرفتن...
البته!!! احتمال اینکه رئیس جمهور در مورد این مسئله "هم" فراقانونی عمل کنن بعید نیست...
Iran, Islamic Republic of
ما یارانه نمی خواهیم این 45 هزار تومان را هم پس بگیرید و به تولید بدهید و تورم و گرانی را مهار کنید و قیمتها را به جای اول برگردانید .
بجاش الودگی هوا کم میشه
م
عالیه خداراشکر
حجازی
دولت چند میگیرد تا وضعیت به 3 سال قبل برگردد
رضا
شمارابه خدانگذاریددولت بیشترازاین ملت رابدبخت بکندجلوی اجرای فازدوم رابگیرید.
علی اکبر
اجرای مرحله دوم چیز خوبی است ولی نه توسط این دولت که درونش پر از ادمهایی مثل ... رشد کرده اند اینها این طرح را به کند می کشند شما را بخدا قسم بگذارید تا یک دولت سالمتر بیاد انجام دهد.
با سلام خدمت آقای رئیس جمهور
مامردم ایران تعهد میکنیم که ماهانه مبلغ دو برابر یارانه ای که پرداخت میکنید به حساب شخصی شما واریز میکنیم در عوض جنابعالی قیمت ها را به سال 89 بر گردانید./
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی دولت رقیب بخش خصوصی و تولید باشد هر کاری کنیم به ثمر نمی نشیند. بجای بحث و جدل راجع به تورم و بفکر تولید ملی باشیم!
قاسمی فر
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه دولت بخاطر عوامفریبی میخواهد اقتصاد این مملکت را ویران نماید هوش بالائی لازم نیست برای فهمیدن این موضوع که توزیع پول یعنی کاهش ارزش پول وتورم وحشتناک ونابودی اقتصاد ملی .شاید توطئه ای در کار باشد .
مهدی
خیلی خوبه ولی بهتر بود تبعات مرحله اول را کنترل کنند و بعد به فکر مرحله دوم باشند همین الان هم مردم خصوصا در شهر های بزرگ و مراکز استان ها واقعا در فشارند . به نظرم مردم نباید دلشون را به 40 یا 120 تومان خوش کنند چون مطمئن باشید بعد از اجرای مرحله دوم همه را یواش یواش به بهانه های مختلف حذف خواهند کرد و همه را باید از جیب مبارک پرداخت کنید و شاید چند برابر آنچه گیرمان اومده مثل همین الان.
کمانگر
بنزین 2500؟؟؟؟؟؟
یارانه 120؟؟؟؟؟؟؟
آفرین واقعا اگه اجرایی شه به هدفتون رسیدی اونوقت دیدن حال ضعفا کیف میده بهتون واقعا که .
امیر
من بجای دولت بودم قیمت بنزین را بجای اینکه2500 بکنم5000تومان میکردم چون مردم بزبان می گویند وضعمان خوب نیست ولی وضعشون ازهمیشه بهتر است
Iran, Islamic Republic of
ببینم شما احتمالا از این چند شغله های دولتی نیستی؟ بعید نیستا!
اره،ولی حقوقامونم با حوزه خلیج فارس حساب کنن
saeid
بابا به خدا کمرمون زیر بار گرونی شکست...
علی
حقوق به ریال هزینه در کشور ما به دلار .واقعا با این درامد ها میشه از بار این فشار درآمد بابا یکی جلوی این دولت را بگیره از گرانی بیچاره شدیم بخدا ماندیم چکار کنیم صبح تا شب کار میکنیم نمیتوانیم از پس هرینه ها بربیاییم سالی یک مرتبه هم نمیتوانیم به مسافرت بریم
دوستان می دانستید احمدی نژاد و دوستانش آنقدر در تصمیم شان جدی اند که بعضی وقت ها من فکر می کنم ما خوابیم و او بیدار.من در این وانفسا از خدا می خواهم به حرمت خون شهیدان مظلوم قبل و بعد انقلاب و به اه مادرانشان که برای حفظ نظام اسلامی از عزیزانشان گذشتند، ریشه خائنان به نظام را آن چنان بخشکاند که اثری هم از آن نماند. آه مظلوم دامن هر کس را بگیرد آتش می کشد. احمدی نژاد و انصارش مثل کسی هستند که دارد می افتد و دست به هر دستاویزی می گیرند.
بنده خدا
من از احمدی نژاد شکایت دارم ایشان بگویدبا700هزارتومان حقوق بازنشستگی و چهارنفرعائله دوپسرحدود30ساله وبیکارچکنم؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
محمدرباني
تو رو به خدا ما اشتباه كرديم پشيمان شديم ول كن بابا شان ملت ايران بيش از اين حرفها ست كه شب سرشو با ناراحتي روي بالش بگذارد ...
موافقیم!
کار بسیار پسندیده ای است
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم این آقایانی که دنبال اجرای طرح هدفمندی یارانه ها هستند واقعا" در این کشور به دنبال چه هستند..؟؟عزیزان من اینکه اگر قیمت سوخت به 2500 تومان برسد تمام اجناس چندین برابر میشود و کسانی که این بنزین را مصرف کنندعین پولش را از جیب کسانی که ان بنزین را مصرف نکرده اند خارج خواهند کرد کاملا" مشخص است.. وکسی نیست به این آقایان بگویدبا نرخ دلار 2500تومانی در بودجه سال آتی چرا حداقل حقوق کارگران 400هزار تعیین می شودیعنی فقط 160 دلار در یکماه...این یعنی فاجعه ودر آخر اینکه ما باید به که بگوییم از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده مارا مس کنید
ali
فکری به حال جوانان با شرایط ازدواج کنید و برای رصای خدا از یارانه ها منصرف شوید واز عواقب آن بترسید
چه فرقي مي کنه
Iran, Islamic Republic of
... عاليه ما که 450 هزار تومان حقوق مي گيريم . يارانه هامونا مي بخشيم تا دولت با مشکل ايجاد نشه
سعيد
به هر حال يه مزايايي داره و يه ضرر هايي
ولي براي ما جوون ها اثرش توان زندگي نداشتنه و در نتيجه سن ازدواج كه الان هست 30 سال ميشه ان زماني كه انسان شور و احتياجي به ازدواج ندارد و در نتيجه فساد اجتماعي جامعه
وگر نه ....
نگاه كنيد ما ماهي داريم حدود 600 تومان با طرح دوما پول اب و برق و كاز و... مي دهيم ولي 200 تومان دو ماه بيشتر نمي گيريم اين چه جاي تشويق رئيس جمهور داره كه حالا براي بقيه كار ازش حمايت كنيم
Iran, Islamic Republic of
تورو خدا بیخیال شید همون مرحله اول پدرمونو دراورده الان 8 ماه گوشت گوسفند بابام نخریده
علی
موافقیم ولی خواهشا قیمت بنزین کمتر باشه
توی کشورهای دیگه مردم همین که یه خونه یه ماشین معمولی و خرج دانشگاه بچشونو در بیارن احساس خوشبختی می کنن!بعد از سالها کار کردن!!

دوستی دارم که با وجود داشتن 4 ماشین سواری از اوضاع بد اقتصادیش مینالد
یاد بگیریم شکر کنیم !
یاد بگیریم بگیم خدارو شکر که با این همه تحریم بازم اکثرا داریم خوب زندگی میکنیم!
دارم به چشم میبینم ادمایی که ماشین ندارن و خیلی فقیرن دغدغشون بنزین نیستتتتتتتتت
آقامجیدی - لس انجلس
United States
مردم ایران عادت کرده اند که همیشه بنالند . همیشه بگویند نیست. همیشه بگویند بده. اگه احمدی نژاد به هر نفر یک میلیون تومن در ماه بده و بگه همه هزینه هاتون را هم می دهم باز هم مردم می گن وای چقدر اوضاع بده. باید ماهی 10 میلیارد بهمون میداد !
آتیش زیر خاکستر...