پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تصادف زیر دریایی اتمی آمریکا در خلیج فارس

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 265860
مقر فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا مستقر در خلیج فارس، اعلام کرد یک زیردریایی آمریکایی با یک شناور ناشناس در خلیج فارس برخورد کرده است.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی نوشت، مقر فرماندهی ناوگان پنجم ایالات متحده مستقر در خلیج فارس، اعلام کرد که  بامداد امروز ، زیردریایی جکسون ویل هنگام انجام عملیات در منطقه در اثر برخورد با یک کشتی عبوری آسیب مختصر دیده است.
 
براساس اطلاعیه فرماندهی ناوگان پنجم، هنگام وقوع حادثه، زیردریایی آمریکایی، که با سوخت اتمی حرکت می کند، در زیر سطح آب و در "عمق پریسکوپی" حرکت می کرد و یکی از دو پریسکوپ زیردریایی در اثر برخورد با کشتی عبوری آسیب دید.
 
در این اطلاعیه آمده است که پس از وقوع حادثه، زیردریایی برای شناسایی و کمک به شناور عبوری به سطح آب آمد اما این شناور بدون تغییر مسیر، همچنان به حرکت خود ادامه می داد و به نظر نمی رسید در خطر باشد. از این کشتی پیام اضطراری درخواست کمک هم دریافت نشد.
 
نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه پس از دریافت خبر این حادثه، به منظور کسب اطلاع از شرایط کشتی عبوری به این محل اعزام شد، اما نشانه ای از یک شناور آسیب دیده مشاهده نکرد.
 
اطلاعیه فرماندهی ناوگان پنجم افزوده است که تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است.
 
هنوز گزارشی از هویت کشتی عبوری درگیر در تصادف با زیردریایی جکسون ویل منتشر نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *