شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سفیر چین درمنزل استاد‌ ایرانی‌ ووشو+عکس

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب: 265585
سفیر جمهوری خلق چین با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر ایران در ورزش‌های رزمی، گفت: جمهوری اسلامی ایران اکنون به رقیب قدرتمندی برای ووشو چین تبدیل شده است.
به گزارش جهان، یوهونگ یانگ و اعضای سفارت چین در ایران چهارشنبه شب در منزل یک عضو رسمی معبد شائولین در بهشهر حضور یافتند.

مسعود جعفری معبد شائولین چین

وی از سبک بازی‌های ایران در رشته‌های رزمی تمجید کرد و با اشاره به اینکه ایران بعد از چین در رشته‌های رزمی بویژه ووشو مدعی جهان است، اظهار داشت: ایران با پیشرفت‌های زیادی که در ووشو دارد، رقیب قدرتمندی برای چین محسوب می‌شود.

یوهونگ یانگ با اشاره به فعالیت‌های تحسین برانگیز مسعود جعفری یکی از اساتید جوان ووشو، خاطر نشان کرد: 17 ژانویه برابر با 28 دی، جشنی در سفارت چین برگزار می‌شود که از ایشان برای نمایش ووشو و رقص شیردعوت شده است.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران درباره آشنایی خود با استاد مسعود جعفری گفت: وی یک دوره رزمی را در معبد شائولین آموزش دید و عضو رسمی معبد شائولین و یکی از افتخارات ووشو جهان است.

به گزارش فارس، از آنجا که مسعود جعفری هم‌اکنون مربیگری تیم ملی ووشو گرجستان را بر عهده دارد و در لحظه مخابره خبر در راه بازگشت به تهران و سپس بهشهر بود، سفیر جمهوری خلق چین و هیئت همراه، برای عرض ارادت در خانه پدری ایشان با خواهر و سایر نزدیکانشان نشستی صمیمی داشتند.

استقبال از سفیر چین در ایران با رقص شیر همراه بود که مورد توجه حضار قرار گرفت.

یوهونگ یانگ همچنین به رسم یادبود، هدیه‌ای را به خانواده ایشان تقدیم کرد.

  مسعود جعفری قهرمانی‌های مختلفی از سطح شهرستانی تا بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.

وی بیش از 2 هزار شاگرد و مربی را در ایران و کشورهای اطراف پرورش داده است.

این استاد ووشوی ایران، متولد 1355 و از سال 74 در کسوت مربیگری درآمده است.

استاد جعفری، مربیگری تیم ملی ووشو آذربایجان را هم در سوابق خود دارد و علاوه بر این فعالیت‌ها، نویسندگی کتاب زبان چینی در ووشو و تهیه‌کنندگی و بازیگری در فیلم‌های رزمی از جمله اژدهای سرخ را تجربه کرده است.

فیلم

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *