سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۱

زنان خانه‌ دار ایرانی حقوق می گيرند

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 265541
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) از تهیه طرحی مبنی بر محسوب شدن خانه‌داری به عنوان شغل خبر داد و گفت: این طرح تا یک ماه آینده به مجلس و شورای عالی اشتغال ارائه مي‌شود.
به گزارش جهان، روزنامه تهران امروز نوشت: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) از تهیه طرحی مبنی بر محسوب شدن خانه‌داری به عنوان شغل خبر داد و گفت: این طرح تا یک ماه آینده به مجلس و شورای عالی اشتغال ارائه مي‌شود. 
 
 حسین انواری در جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس افزود: به موجب این طرح، نظام برای زنان سرپرست خانوار که به تربیت فرزندان خود مشغول هستند، حقوق اختصاص مي‌دهد.
 
وی با بیان اینکه این نهاد به‌دنبال آن است تا ظرفيت‌های بالقوه افراد بالفعل شود، اظهار داشت: دریافت مستمری و حتی یارانه مستقیم در دراز مدت اثر‌بخشی خود را از دست خواهد داد.
 
 وي در مورد اقدامات فرهنگی این نهاد برای مددجویان تحت حمایت یادآور شد: مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار در چگونگی اداره خانواده، برگزاری اردوهای خانوادگی، كلاس‌های مشاوره و آموزش خانواده در قبل، حین و بعد از ازدواج برای مددجویان این نهاد در نظر گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایکاش طوری شود که به همه زنان خانه دار ، اعم از سرپرست خانوار و غیر آن ، حقوق پرداخت شود .
پرداخت حقوق به همه زنان خانه دار موجب افزایش عزت نفس آنان و پایداری بنیان خانواده می شود و دیگر زنان ناچار نمی شوند به مشاغلی مثل مسافر کشی و منشی گری بپردازند .