کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اگر دین دارید، مرد و زن را از هم دور کنید!

21 دی 1391 ساعت 10:40

یک مفتی عام عربستان با انتقاد از اعطای حق عضویت به زنان در کمیسیون‌های مشورتی، هشدار داد که حضور مردان و زنان در کنار یکدیگر در جامعه، تهدیدی برای عفت زنان و جامعه است!


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، شیخ عبدالعزیزآل‌الشیخ در سخنانی همچنین عنوان کرده است: مقامات با دور نگه داشتن هر چه بیشتر مردان و زنان از یکدیگر، پایبندی خود به را شریعت ثابت کنند.
 
این مفتی در حالی به مقامات در مورد این امر هشدار داد که در هفته‌های گذشته به زنان این اجازه داده شد که عضو مجلس مشاوران شوند تا در اصلاح و بازنگری قوانین بتوانند اظهارنظر کنند.
 
اگرچه دولت عربستان تاکنون در مورد تعداد زنان حاضر در مجلس مشاوران خبری منتشر نکرده است اما برخی اخبار حکایت از آن دارد  که جایگاه زنان در صحن مجلس توسط دیوار و حائلی از مردان جدا خواهد شد.
 
در عین حال الفاسی، روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه باید زمینه حضور زنان عرب در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی فراهم شود، تاکید دارد: زنان نباید در پشت صحنه قرار بگیرند، ما خواستار کرسی‌های برابر یعنی 75 کرسی در مجلس هستیم. می‌دانم که درخواست من مورد مخالفت گروه‌هایی قرار دارد، اما من به عنوان یک زن برای ساختن جامعه خود تلاش خواهم کرد.
 
براساس گزارش آسوشیتدپرس، همچنین دولت عربستان در اقدام دیگری با ادعای افزایش فرصت حضور زنان در عرصه‌ اجتماعی و ... مقرر کرده بود که زنان می‌توانند به عنوان فروشنده در فروشگاه‌های پوشاک زنانه مشغول به کار شوند، اقدامی که مورد اعتراض مفتی عربستان قرار گرفت که باعث می‌شود زن با مردان نامحرم ارتباط برقرار کند.


کد مطلب: 265502

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/265502/اگر-دین-دارید-مرد-زن-هم-دور-کنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com