جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سفیر ایران در مراسم آزادی ۴۸ زائر+تصاویر

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب: 265454
سفیر ایران در دمشق، با اشاره به چند ماه گفت‌وگو و تلاش برای آزادی اتباع ایرانی ربوده‌شده در دمشق، از تلاش‌های حکومت سوریه و برخی کشورهای دوست در این خصوص قدردانی کرد.

به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدرضا رئوف‌شیبانی سفیر ایران در دمشق از تلاش های سوریه و کشورهای دوست و موسسات خیریه و بشر دوستانه منطقه ای برای آزادی اتباع ایرانی ربوده شده در سوریه  تشکر و قدردانی کرد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در هتل شرایتون دمشق که در پی آزادی اتباع ایرانی ربوده شده با حضور رسانه ها برگزارشد، از اتباع ایرانی آزاد شده استقبال کرد.

شیبانی در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: از همه کسانی که در این اقدام بزرگ اخلاقی که شادی را برای خانواده های ربوده شدگان به ارمغان آورد، تشکر می کنم و امیدوارم همه ربوده شدگان در سوریه از جمله اتباع لبنانی ربوده شده در ریف حلب، آزاد شوند.

وی در این کنفرانس خبری از آزادی 48 زائر ایرانی خبر داده و به خانواده آنان که در این فاصله درد و رنج زیادی را متحمل شدند، تبریک گفت.

سفیر ایران همچنین از همکاری مسئولان سوری در آزادی اتباع ایرانی تشکر کرده و از دست اندرکاران فعالیت های بشر دوستانه و حقوق بشر خواست به منظور آزادی تمام ربوده شدگان در سوریه، تلاش بیشتری را به کار گیرند.

شیبانی با تاکید بر ادامه حمایت ایران از سوریه در زمینه فعالیت های بشر دوستانه ابراز امیدواری کرد که سوریه هرچه زودتر امنیت و ثبات خود را بازیابد و مردم این کشور نیز که به دلیل بحران موجود، درد و رنج بسیاری را متحمل شده اند، بار دیگر از آرامش و امنیت برخوردار شوند.

وی یادآور شد که برای همه ثابت شده است بهترین راه حل برای بحران سوریه، نشستن بر سر میز مذاکره و تاکید بر مخالفت با دخالت خارجی است و این همان چیزی است که در سخنان اخیر بشار اسد رئیس جمهور سوریه مورد تاکید قرار گرفت.

سفیر ایران در دمشق، بر حمایت ایران از دولت و ملت سوریه و نیز گفت‌وگو برای حل بحران این کشور تاکید کرده  و آن را گامی مثبت دانست که به پایان مشکلات موجود در این کشور منتهی خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: ایران از هیچ تلاشی برای حل سیاسی بحران سوریه کوتاهی نخواهد کرد و به منظور کمک به ملت سوریه نیز از کمک های بشر دوستانه به آن دریغ ندارد.

شیبانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آزادی اتباع ایرانی با مشارکت نهادهای رسمی سوری و منطقه ای و پس از مذاکرات طولانی و دشوار که پنج ماه طول کشید، انجام شد زیرا شروطی که ربایندگان مطرح کرده بودند، بسیار دشوار بود اما تلاش هایی که سوریه در این خصوص بعمل آورد، در نهایت موجب موفقیت این گفت وگوها و آزادی اتباع ایرانی شد.

وی تاکید کرد: ربوده شدگان ، 48 زائر ایرانی بودند که به منظور زیارت عازم سوریه شدند و هیچ قصد و منظور دیگری نداشتند اما پس از ورود به فرودگاه تمام این افارد به اضافه یک مترجم ربوده شدند که همگی اکنون آزاد شده اند.

سفیر ایران در دمشق، با اشاره به ربوده شدن دو مهندس ایرانی که در زمینه برق فعالیت دارند ابراز امیدواری کرد که این دو نفر هم هرچه زودتر آزاد شوند.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه دیگر چنین حوادثی تکرار نشود تاکید کرد: باید برای حل بحران سوریه راه حل مسالمت آمیز در پیش گرفت تا از هرگونه آسیبی به  شهروندان سوری جلوگیری شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *