جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۴

عکس/ بنزین ۸۰ تومان نمی شود

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 264525
یادش به خیر روزهایی که می گفتند بنزین ۸۰ تومان نمی شود. اینهم یک تصویر از آن روزها.راستی این روزها می گویند بنزین چقدر نمی شود؟!

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000264/nf00264525-1.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنزین سرمایه ملی است و ما ملت اسراف کاری هستیم. با همین قیمت فعلی هم داریم به اندازه چین بنزین مصرف میکنیم. از دود آن خفه شده ایم همه. شهرهایمان از آلودگی در دود سیاه پنهان شده. خودتان امروز تیتر زده اید سن سکته در ایران 5 سال بله پنج سال پایین تر از دنیاست. باز توقع دارید این سرمایه ملی را به مفت به مردم بدهند که دور بریزند و مرض برای خود و اطرافیان به ارمغان بیاورند؟؟؟
از این بگذریم که اگر بنزین در طرح هدفمندی یارانه ها نبود امروز با این تحریم فعلی، باید جلوی همه قدرتهای جهان کمر خم میکردیم و از همه آرمانها و منافع و عزت و شرف خود چشم پوشی میکردیم.
یه دفعه برید روزنامه های زمان شاه رو بیارید و بگید یادش بخیر دیگه!
بابا شما دیگه چه آدمایی هستید!...
Iran, Islamic Republic of
اما با همت اقاي احمدي نژاد بنزين فعلا 700 تومان شده
Iran, Islamic Republic of
نظر هم وطن عزیز که گفته اند ما اسراف کاریم، خیلی غیر واقع نیست ولی مصرف بالای بنزین علل دیگری نیز دارد که قابل توجه است:
- خودروهای غیر استاندارد با مصرف بالای بنزین.
- قیمت بالای خودرو در کشور ما که خودرو را تبدیل به یک کالای سرمایه ای کرده است و باعث شده مردم یک خودرو را چند برابر عمر واقعی آن استفاده نمایند. که استفاده ی از خودروی فرسوده یکی از علل افزایش مصرف سوخت است.
- عدم وجود سیستم حمل و نقل عمومی مناسب(درون شهری و برون شهری) که مردم بتوانند از آن به سهولت استفاده نمایند.
- وعلل بسیار دیگر

بنابراین بعضی عزیزان هی ما را با کشورهای دیگر مقایسه ننمایند. مقایسه در شرایطی درست است که در موارد مشابه باشد. وقتی از لحاظ زیر ساخت ها با هم مشابه نیستیم بنابراین مقایسه درست نیست که البته خبر" مصرف بیشتر بنزین در کشور ما از چین" که توسط بعضی ها گفته می شود،قابل تامل بوده و صحت و سقم آن مشخص نمی باشد.