کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"رضاخان ملعون، جاسوس انگلیس بود"

15 دی 1391 ساعت 16:50

خطیب جمعه مشهد گفت: زنی که کانون اقتدار، عزت ، پایداری و رشادت است با بی‌حجابی تبدیل به یک عروسک می‌شود که ضربه بر پیکره خود و جامعه وارد می‌کند.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه مشهد که در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به این که اربعین حسینی نقطه پایانی اسارت اهل بیت(ع) است، گفت: اربعین حسینی روزی است که پهنه آن باید مورد تأمل و تعقل قرار گیرد.
 
وی با بیان این‌که "جریانات و حقایق مورد تأملی در این 40 روز در مسیر اهل بیت(ع) قرار داشت " گفت: یکی از واقعیت‌ها در این 40 روز مساله شناخت زن در دیدگاه اسلام است.
 
وی خطاب به‌کسانی که در دنیا دم از حقوق زن می‌زنند و مساله زن را مطرح می‌کنند، گفت: در هیچ کشور و هیچ دینی به اندازه اسلام، تابلویی که حضرت زینب(ع) به عنوان یک زن در این 40 روز از خود نشان داد وجود ندارد؛ پس ما می‌توانیم حضرت زینب (س) را به عنوان یک الگو در واقعه کربلا، به دنیا معرفی کنیم.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت زینب (س) خاطرنشان کرد: صبر، مقاومت و پایداری در برابر سختی‌ها و مصیبت‌ها و شهامت، دلیری و افشای حقایق و پیام رسانی، تبیین و روشنگری و مدیریت در شرایط بحران از دیگر ویژگی‌های این بانوی بزرگوار است.
 
علم الهدی ضمن تشکر از مدیریت صدا و سیمای خراسان رضوی به خاطر تهیه برنامه‌هایی برای قدردانی از همسران شهدا، گفت: همان طور که رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را نشان می‌دهیم می‌بایست از همسران آنها نیز تشکر و تقدیر به عمل آید.
 
وی با اشاره به 17 دی روز کشف حجاب در ایران توسط رضاخان گفت: رضاخان ملعون به عنوان جاسوس برای انگلیس کارش این بود که شأن و منزلت زن در جامعه اسلامی را خدشه‌دار کند لذا بحث کشف حجاب را مطرح و اجرا کرد.
 
وی با اشاره به این که بی‌حجابی دو اثر سوء دارد، گفت: بی‌حجابی جوانان را از عرصه دین بیرون می‌کند و بی‌ارزشی زن تاثیر سوء دیگر آن است.
 
وی گفت: متاسفانه در جامعه حاضر یک عده از روشنفکران می‌گویند که سر خود را با بی‌حجابی بند نکنید و بایستی با استکبار بجنگید، اما باید به آنان گفت که بی‌حجابی و بی‌بند و باری ابزار جنگ نرم برای آمریکاست و اگر این نبود انگلیس، رضاخان را به اعمال بی‌حجابی اجباری در ایران وادار نمی‌کرد و باید بفهمیم نقش بی‌حجابی در سلطه استکبار چیست.


کد مطلب: 264279

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/264279/رضاخان-ملعون-جاسوس-انگلیس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com