چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۴

باید این فرد بازداشت شود تا مشکلش حل شود

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 264272
نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر امنیت کشور با برخی اظهارات به خطر بیفتد، تحریک کنندگان ناامنی باید بازداشت شوند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدرضا پور ابراهیمی نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات یکی از حامیان افزایش قیمت ها در فاز دوم هدفمندی یارانه ها در جمع دانشجویان دانشگاه تهران مبنی بر اینکه توقف فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مبنای «فتنه» آینده است و تبعات امنیتی داشته و نظام را در برابر مطالبات معیشتی 9 میلیون خانوار قرار می‌دهد، اظهار داشت: "اظهارات این فرد اهمیتی ندارد و باید این فرد بازداشت شود تا مشکل‌اش حل شود."
 
وی ادامه داد: کسی که با امنیت بازی می‌کند باید بازداشت شود و مجلس نظر خود را در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها داده است و نظر جدیدی در این خصوص نداریم.
 
نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اگر این فرد نظر شخصی خود را مطرح می‌کند اشکالی ندارد ولی اگر این نظرات امنیت ملی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد باید دستگاه امنیتی وی را بازداشت کند.
 
پورابراهیمی در ادامه بیان کرد: اگر فردی در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهارنظر کارشناسی دارد می‌تواند نشست برگزار کند و ما اعلام کرده‌ایم که در مناظرات صدا و سیما شرکت می‌کنیم.
 
وی در خصوص اهمیت عدم اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارنه ها به صلاح کشور نیست، گفت: در قانون اول هدفمندی یارانه‌ها قرار بود 30 درصد از سهم توزیع یارانه‌ها قرار بود به صنعت برسد که اصلاً به این بخش نرسیده است و صنعت ما با مشکلات جدی مواجه است و نقدینگی موجود که عامل تورم است در سال 83 که 80 هزار میلیارد تومان رسیده هم‌اکنون بالای 400 هزار میلیارد رسیده است و رابطه مستقیمی با نقدینگی دارد.
 
نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: تشخیص اینکه اظهارات ... بر ضد امنیت کشور است بر عهده دستگاه‌های امنیتی است و ما در مقام تشخیص نیستیم.
 
به گزارش جهان، یکی از حامیان افزایش قیمت ها در فاز دوم هدفمندی یارانه ها در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفته بود به کسانی که تلاش می‌کنند با کلیدواژه موهوم «انحراف» ، فتنه آتی را تبیین کنند توصیه دارم که آدرس غلط ندهند ، چون مبنای فتنه آینده توقف فاز دوم هدفمندی یارانه‌هاست.
 
وی در سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه برخی نمایندگان مجلس و چهره های سیاسی اقتصادی تصور می‌کنند که توقف فاز دوم هدفمندی یارانه ها فرصتی برای تسویه حساب با دولت است، بیان کرده بود که توقف فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ، تبعات امنیتی داشته و نظام را در برابر مطالبات معیشتی 9 میلیون خانوار قرار می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای محترم یعنی اگر آن سی درصد ادعایی شما به دست تولیدکنندگان نامعلوم مورد نظر مجلس می رسید نقدینگی و تورم وجود نداشت؟؟؟ اگر هدفمندی یارنه ها باعث افزایش نقدینگی شده است خوب گیریم سی درصد این نقدینگی کمتر می شد چقدر در تورم اثر داشت؟؟ وقتی شماها ادعا می کنید تحریمهایی که در طول تاریخ و عرض زمین بی سابقه بوده است تنها 20 درصد در تورم حاصل از یارانه ها اثر داشته است خوب این سی درصد هم نهایتا 3 درصد از یا 4 درصد از گرانی فعلی کم می کرد آن وقت مشکل مجلس حل بود؟؟؟ یا این همه رطب و یابس بافتن برای بستن دست دولت است ...
چرا مجلس در برابر افزایش بی سابقه قیمت کالا ها بدون اجرای مرحله دوم مخالفت نکرد ؟
Iran, Islamic Republic of
بعضی از نمایندگان مدام داد 30 درصد می زنند چرا متوجه نیستند دولت قرار بود قیمت ها ی حاملهای انرژی را یکسان سازی کند اما در شرایطی که گازوئیل وبرق وگاز را خیلی ارزانتر از مصرف کننده خانگی به تولید کننده می دهد این یعنی همان ولی متاسفانه نمایندگان با شانتاژ رسانه ای کمک به اجرای طرح نمیکنند بلکه بدلیل اینکه تولید کنندگان بعضا حامیان مالی تبلیغات انتخاباتی برخی از این عزیزان هستند فقط سنگ آنها را به سینه می زنند ودر راه اجرای طرح سنگ اندازی می کنند
Iran, Islamic Republic of
واقعا پرداخت یارانه بیشتر مشکل را حل نمی کند در حال حاضر مشکل در بیکاری است اگر صنایع کار افتد هم رشد اقتصادی حاصل می شود هم کار تولید می شود وقتی کار تولید شد قدرت خرید مردم تقویت می شود و این مسئله به نفع تولید است در هر صورت تقویت قدرت خرید مردم به معنای پرداخت پول بیشتر به آنها نیست