کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نصرالله:سوریه درگیر یک جنگ واقعی است

14 دی 1391 ساعت 19:12

دبیرکل حزب الله لبنان امروز با سخنرانی در مراسم اربعین حسینی در بعلبک با اعلام اینکه سوریه هم اکنون درگیر یک جنگ واقعی است نسبت به تجزیه لبنان هشدار داد.


به گزارش جهان به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله امروز با سخنرانی در مراسم اربعین در بعلبک و سلام و صلوات بر ائمه اطهار از تمامی کسانی که در مراسم احیا اربعین حسینی حضور داشتند به ویژه کسانی که از راه های دور در این مراسم شرکت کردند تشکر کرد.

پیام احیا مراسم اربعین
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: شما همواره به ندا و پیام حضرت رسول (ص) و امام حسین (ع) نوه ایشان در تمامی مراحل زندگی خود پاسخ داده اید.
 
سید حسن نصرالله افزود: شما هرگز نسبت به فداکاری در راه حسین (ع) بخل نورزیدید و هنگامی که به شما و میلیون ها زائر امام حسین و حضرت ابوالفضل (ع) می نگریم می دانیم که چه کسی در کربلا پیروز شد و جاودانه شد.
 
وی افزود: هنگامی که در طول روز 5 بار "محمد رسول الله" را در رادیوها، منابر و جوامع می شنویم به این نکته پی می بریم که امام حسین (ع) در کربلا پیروز شده است و خون بر شمشیر پیروز شده است.
 
دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: ما از طریق برگزاری مراسم عزاداری امام حسین معنای این پروژه (پیروزی خون بر شمشیر) و دین اسلام را تاکید می کنیم.
 
وی اظهار داشت: برگزاری مراسم احیای اربعین در این روزها دلایل خاصی دارد. امروز مردم با پای پیاده راهی کربلا می شوند در حالی که در معرض تهدید و انفجار و توطئه های تکفیری قرار دارند توطئه هایی که آمریکا برای فتنه انگیزی در امت اسلامی از آنها استفاده می کند.
 
 سید حسن نصرالله گفت: انفجارها مانع از توقف حرکت زائران پاکستانی، ایرانی، لبنانی یا عراقی و ... به کربلا نشد و باعث نشد شمار زائران حسینی کاسته شود.
 
وی اظهار داشت: به عاملان کشتار زائران حسینی می گویم ترور زائران اشتباه است و نه تنها مانع از اعزام زائران به زیارت امام حسین نخواهد شد بلکه تعداد زائران را افزایش می دهد.
 
تجزیه، خطر فرا روی منطقه

 
وی با اشاره به خطرات فرا روی منطقه اظهار داشت: تجزیه عراق، مصر، لیبی، سوریه و عربستان سعودی را تهدید می کند در هر کشوری ساکنان آن می توانند بدون گرایش به تقسیم و تجزیه درباره آینده خود به توافق و تفاهم برسند.
 
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: ما به وحدت اراضی لبنان و اتحاد مردم و نهادهای این کشور پایبند هستیم.
 
وی افزود: اگر توطئه هایی برای تبدیل لبنان به چندین منطقه وجود داشته باشد باید همگی با آنها مخالفت کنیم زیرا لبنان کوچکتر از آن است که تقسیم شود.
 
دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: لبنان به دلیل تنوع طائفه ای و سیاسی و تضاد منافع به شدت از رویدادهای اطراف خود به ویژه سوریه تاثیر می گیرد.
 
وی افزود: لبنان به خاطر مرزهای طولانی با سوریه و همسایگی با این کشور از رویدادهای سوریه تاثیر می گیرد و بقاع و شمال لبنان به دلیل ارتباط خانوادگی و مردمی با سوریه بیش از مناطق دیگر لبنان از سوریه تاثیر می گیرد.
 
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: سوریه در یک جنگ واقعی قرار دارد. وی با اشاره به آوارگان سوری اظهار داشت: باید علیرغم شرایط اقتصادی دشوار خانواده هایمان از منظر انسانی و اخلاقی، آوارگان سوری را به منازلمان و اماکن عمومی دعوت کنیم.
 
آوارگان سوری

 
وی اظهار داشت: راه حل واقعی حل و فصل موضوع آوارگان سوری این است علت آوارگی این شهروندان سوری را بررسی کنیم و آن توقف درگیری در سوریه است تا آوارگان به سرزمین خود بازگردند.
 
سید حسن نصرالله تصریح کرد: کسی که مسئول آوارگی شهروندان سوری است همانی است که عامل جنگ و کشتار در سوریه است و مانع از گفتگوی ملی در سوریه و طرف های منطقه ای و بین المللی برای حل بحران سوریه است.
 
وی افزود: از دولت لبنان می خواهم که موضع خود را در قبال سوریه بهبود بخشند. لبنان باید با استفاده از اهرم فشار، [سوری ها] را به راه حل سیاسی و گفتگوی سیاسی در سوریه تشویق کند.
 
وی خاطرنشان کرد: تمامی شواهد حاکی از آن است که اگر بحران سوریه و کمک های نظامی در سوریه وجود داشته باشد این کشور درگیر یک جنگ طولانی و خونین خواهد بود.
 
ربوده شدگان لبنانی در سوریه

 
سیدحسن نصرالله گفت: کسی که مسئول آوارگی شهروندان سوری است مانع از سازش سیاسی در سوریه است و ربوده شدن شهروندان لبنانی در سوریه از پیامدهای بحران در این کشور است.
 
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: دولت لبنان باید از طریق کشورهایی که بر گروه های مسلح سوری نفوذ دارند مسئله شهروندان لبنانی ربوده شده را پیگیری کند کشورهایی همچون عربستان سعودی، قطر و ترکیه که گروه های مسلح سوری را مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار می دهند.
 
وی افزود: ارتباطات و رایزنی ها در این زمینه برای پیگیری پرونده افراد ربوده شده در سوریه کافی نیست و اگر دولت لبنان در این رابطه ناتوان است می تواند از گروه های سیاسی و از جمله ما کمک بگیرد.
 
پرونده نفت و گاز

 
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود در مراسم احیای اربعین حسینی اظهار داشت: ما امروز پرونده بزرگی را در اختیار داریم و آن پرونده نفت و گاز است که می تواند مشکلات اقتصادی و اجتماعی لبنان را حل و فصل کند.
 
وی خاطرنشان کرد: دولت قادر است از طریق نهادهای خود اوضاع معیشتی لبنان را بهبود بخشد. اسنادی وجود دارد مبنی بر اینکه آنچه امروز در منطقه روی می دهد به خاطر منابع نفتی و گاز است.
 
وی گفت: متاسفانه اسرائیل مراحل حفاری را به پایان رسانده و ما هنوز مشغول مقدمات هستیم. دولت لبنان باید به پرونده نفت و گاز به عنوان یک پرونده حزبی نگاه نکند، نفت چه در جنوب یا شمال متعلق به تمامی ملت لبنان است و این یک فرصت برای حل مشکلات اقتصادی لبنان است.
 
سیدحسن نصرالله افزود: اگر لبنان بتواند از منابع نفت و گاز استفاده کند می تواند قرض های خود را ادا کند. وی اظهار داشت: ما خواهان استراتژی ملی برای حمایت از منابع نفتی و گاز هستیم و اگر این مسئولیت را به ما واگذار کنید آماده ایم تا آن را برعهده بگیریم.
 
وی افزود: ما به دنبال سهم خواهی نیستیم زیرا این موضوع جزء منافع ملی محسوب می شود. شیطنت هایی وجود دارد برای اینکه حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی قرار گیرد و آمریکا و اسرائیل تلاش می کنند ما را محاصره کنند.
 
شیطنت علیه مقاومت

 
دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: کشورهای عربی نیز در این رابطه شیطنت می کنند زیرا مقاومت لبنان با شکست دادن اسرائیل حکام عرب را در تنگنا قرار داد اما ما تاکید می کنیم که همه این تلاش ها ناکام خواهد ماند.
 
وی افزود: قوای واقعی ما در عزم و اراده ما و عشق ما به پروردگار و رسول خدا و سید الشهدا و خواسته مان یعنی زندگی با عزت و کرامت است.
 
سیدحسن نصرالله تصریح کرد: ما به آمریکا و اسرائیل و تمامی کسانی که با آنها همکاری می کنند می گوییم مکر و حیله شما به خودتان باز می گردد.
 
وی در ادامه گفت: من به تمامی عاشقان مقاومت می گویم نگران مقاومت نباشید زیرا منشا قدرت آن در جای دیگری است.


کد مطلب: 264191

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/264191/نصرالله-سوریه-درگیر-یک-جنگ-واقعی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com