پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۷
به دلیل آلودگی هوا؛

سراسر استان تهران شنبه تعطیل شد/ تمدید طرح زوج و فرد

دیدارهای پرسپولیس - گهر و راه‌آهن - سپاهان لغو شدند
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب: 264162
براساس تصمیم جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران تمام مراکز اداری و آموزشی تهران به غیر از اورژانس شنبه هفته آینده تعطیل است.
سراسر استان تهران شنبه تعطیل شد/ تمدید طرح زوج و فرد
به گزارش جهان، جلسه کارگروه ملی و کمیته هماهنگی مواقع اضطرار استان تهران که امشب در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، تصویب کرد، شنبه 16دی 91 کلیه مدارس و ادارات استان تهران تعطیل است.

این جلسه با حضور محمدی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مرتضی تمدن استاندار تهران، رئیس سازمان هواشناسی، نماینده وزارت بهداشت، نماینده ارژانس و سایر اعضای کارگروه در محل سازمان محیط زیست برگزار شد.

در این جلسه تصویب شد، اولا اجرای محدودیت طرح زوج و فرد از درب منازل از روز شنبه تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

همچنین ممنوعیت فروش طرح روزانه ترافیک از شنبه تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

همچنین تصویب شد، کلیه نیروگاه‌ها و کارخانه‌هایی که از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، تا اطلاع ثانوی باید از گاز استفاده کنند.

مصوبه دیگر این کارگروه اذعان دارد: کلیه تمرینات ورزشی و مسابقات ورزشی استان تهران از روز جمعه تا دوشنبه 18 دی لغو شده است.

در این جلسه که به خاطر آلودگی هوا در محل سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده، همچنین تصویب شد، کلیه مراکز آموزش عالی، دانشگاهها،وزارتخانه‌ها، نهادها و موسسات دولتی و عمومی و بانکها در روز شنبه ۱۶ دی ۹۱ تعطیل است.

در این جلسه مصوب شد ، همچنین بانکها موظف هستند، نسبت به ایجاد شعب کشیک در روز شنبه اقدام کنند، کلیه مراکز درمانی، اورژانس و آتش نشانی فعال و دایر خواهند بود.

انتقاد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از برخی دستگاه ها

محمدجواد محمدی‌زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه امشب کمیته اضطرار آلودگی هوا اظهار داشت: شاخص های الودگی میانگین 27 ایستگاه پایش الودگی در تهران است که بعضی اشخاص به دلیل فهم غلط اماری ایجاد ابهام در جامعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه موضوع تعطیلی راه حل نیست بلکه مدیریت کردن مسئله است که این جزء ماموریت ماست، افزود:تمام اطلاعات ما حاکی از آن است که شاخص های الودگی امسال نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.

محمدی زاده بیان کرد: هر دستگاهی باید حرف قانونی خود را بزند ولی هیچ دستگاهی نباید مقابل دستگاه دیگر قرار گیرد بلکه در جهت بهبود وضعیت باید حرکت کنیم.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ برخی از دستگاه‌ها به جای یکدیگر حرف می‌زنند؛ هرکس باید در حوزه مسئولیت خود سخن بگوید بنابراین اینگونه نیست که هر دستگاهی از نگاه خود این شاخص‌های آلایندگی را تحلیل کند.

محمدی‌زاده گفت: طبیعی است که ساعت 7شب میزان آلایندگی بالا باشد و در ساعت 3 بامداد این میزان تغییر کند. کسی که آمار را می‌فهمد این موضوع را هم درک می‌کند. موضوع آلایندگی و میزان آن باید ظریف اعلام شود چراکه مسئله، سلامت انسان است و در این زمینه ما شوخی نداریم چراکه این آلایندگی در تصمیمات تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه اگر ما عملکرد دستگاهی را قبول نداریم نباید به بی‌اعتمادی و تصمیم‌گیری‌ها دامن بزنیم، افزود: امسال نسبت به سال گذشته در تمام شاخص‌ها بهبود داشته‌ایم. طرح کاهش آلودگی هوا در خوشبینانه‌‌ترین حالت طرحی 5 ساله است ولی اگر به خوبی عمل کنیم. اگر وضعیت سالم باشد نباید به ناسالم برسد و اگر ناسالم است نباید به هشدار و اگر در هشدار است نباید به اضطرار برسد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح زوج و فرد خوب اجرا شد و همچنین عدم صدور آرم روزانه طرح ترافیک نیز خوب بود، اظهار داشت: برخورد با موارد تخلف در زمینه خودروهای دودزا و همچنین متوقف کردن فعالیت تعدادی واحدهای صنعتی خوب بود. باید مسئله مازوت و گازوئیل مدیریت شود.

پیش بینی هوای غبارآلود برای امروز و فردای آسمان تهران

هوای تهران امروز( 5 شنبه) و فردا (جمعه) کمی ابری در پاره ای نقاط غبار آلود پیش بینی می شود اما آسمان تهران در روز شنبه غبارآلود و در اواخر وقت با وزش باد همراه است.

براساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی امروز( پنج شنبه)، در برخی مناطق جنوب غرب، دامنه های مرکزی زاگرس، و شمال شرق ابرانکی با بارش پراکنده و خفیف پیش بینی می شود.

از روز جمعه تا دوشنبه دمای هوا در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی خواهد داشت. این افزایش دما در سواخل دریای خزر و استان اردبیل محسوس بوده و همراه با وزش باد خواهد بود. روزهای پنج شنبه و جمعه خلیج فارس مواج است و در سایر نقاط کشور تا اوایل هفته آینده بارش و وزش باد پیش بینی نمی شود و پیامند آن افزایش آلاینده های جوی در کلان شهرها است.

از اواخر وقت روز یکشنبه سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشور می شود.

دیدارهای پرسپولیس - گهر و راه‌آهن - سپاهان لغو شدند

به دنبال تصمیم گرفته شده از سوی استانداری تهران در خصوص آلودگی هوا و طرح موضوع در کمیته اضطرار، فدراسیون فوتبال تمامی مسابقات رسمی فوتبال در استان تهران در روزهای جمعه و شنبه لغو می‌شود.

بر پایه این گزارش، دیدارهای تیم‌های فوتبال پرسپولیس با گهر دورود و راه‌آهن با سپاهان اصفهان هم به دلیل آلودگی هوای تهران لغو و در تاریخ دیگری که متعاقبا اعلام می‎شود، برگزار خواهد شد.

همچنین تمرین امروز تیم فوتبال پرسپولیس پیش از دیدار این تیم برابر گهردورود به دلیل آلودگی هوا برگزار نشد. شاگردان یحی گل‌محدی که قصد داشتند در ورزشگاه درفشی فر به تمرین های خود بپردازند با نظر پزشک تیم و موافقت سرمربی تمرین نکردند.

استقرار شش آمبولانس در میادین اصلی تهران

بر اساس این گزارش، رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: با مصوبه کمبته کاهش آلودگی هوای تهران، شش دستگاه اتوبوس آمبولانس در روزهای شنبه تا دوشنبه در میادین اصلی تهران مستقر می‌شوند. در صورت نیاز، اتوبوس آمبولانس‌ها روز جمعه نیز در نقاط پرتردد تهران مستقر خواهند شد.

به گزارش نسیم آموزش و پرورش شهر تهران نیز اعلام کرد: کلیه امتحانات مدارس شهر تهران در روز شنبه لغو شده است. امتحان نهایی سه درس هندسه رشته ریاضی، زیست شناسی 2 رشته علوم تجربی، منطق رشته علوم انسانی در روز شنبه برگزار نمی‌شود و برگزاری آنها به 26 دی ماه در همان ساعت موکول شد.

امتحانات دانشگاه پیام نور برگزار می شود

دانشگاه پیام نور اعلام کرد؛ با وجود اعلام کارگروه ملی و کمیته هماهنگی مواقع اضطرار استان تهران در خصوص وضعیت آلودگی هوا و تعطیلی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در روز شنبه، امتحانات این دانشگاه لغو نشده و شنبه، ۱۶ دی ماه طبق روال قبلی برگزار خواهند شد.

سید محمد حسینی، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت هم در گفتگو با «نسیم» اعلام کرد؛ کلیه اورژانس‌ها و درمانگاه‌های بیمارستان‌های دولتی در روز شنبه، 16 دی ماه فعال هستند.

فدراسیون ووشو اعلام کرد؛ به دلیل آلودگی هوای تهران تمامی بازی های هفته ششم و هفتم مسابقات لیگ برتر که قرار بود روز جمعه برگزار شود، لغو شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا فردا زوج هست یا فرد ؟
Iran, Islamic Republic of
با سلا م وخسته نباشيد . از شما خواهش مي كنم . جواب من هم بدهيد آيا شهرستان هاي استان تهران هم تعطيل است . ممنون
Netherlands
ما که داریم مدیریت جهان می کنیم نمی دونم چطور .......زیر همه چیزه این مملکت!
بدون شک دست استکبار جهانی یعنی همان امریکای خونخوار دددممنششا در این کار دخیل بوده و صد البته اگر خوب تفکر کنیم عناصر فتنه و انحرافی هم بلا شک دخیل هستند.
من کارمند شرکت سایپایدک هستم. امروز صبح از روابط عمومی پیامک زده اند که فردا روز کاری است و غیبت مجاز نیست. ما چه گناهی کرده ایم که باید توی این وضعیت وحشتناک هوا سر کار برویم؟ مگر شرکت سایپا یدک یک شرکت دولتی نیست؟ چرا مدیران این شرکت ساز خود را می زنند؟
ما خبرنگارا که تعطیلی نداریم
Iran, Islamic Republic of
قربونش تمام کارخانه های خودرو سازی باز و با قدرت تمام به تشدید آلودگی هوا مبادرت می ورزند