سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

اینجا رنگ و بوی کربلا می دهد+ تصاویر

سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 263715
حضور انبوه زائران اباعبدالله الحسین (ع) در شلمچه و پیاده روی چندصد کیلومتری عاشقان امامت و ولایت در این مسیر به سوی کربلا نشان از عشق و علاقه مردم ایران به سالار شهیدان دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، افزایش لحظه به لحظه زائران و ارادتمندان به  امام حسین (ع) همزمان با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی، موجب ازدحام بیش از حد جمعیت در این منطقه مرزی ایران با کشور عراق در منطقه مرزی شلمچه شده است. عشق حضور در جوار بارگاه ملکوتی که از روزها قبل در این مسیر دیده می شد همه را به خود جذب کرده به طوری که در این مسیر انسانهای خوش سرشتی را می توان دید که شیطان روزگار را سنگ زده و برای دوری از امیال نفس اماره خود به سوی تنها معبود خود دست دراز کرده اند تا خواسته واقعی خود را از او طلب کنند.
 
حال و هوای این روزهای شلمچه حال و هوایی خاص است. شلمچه این روزها با حضور زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عطراگین شده و این عطر معنویت  را می توان تا کربلای معلا احساس کرد. راهپیمایی شیعیان به سمت کربلا که از چند روز پیش آغاز شده، ابعاد بسیار گسترده تری به خود گرفته به طوری که برخی رسانه ها از این واقعه با نام بزرگترین راهپیمایی جهان یاد می کنند.
 
 
حضور زائران امام حسین(ع) در شلمچه
 
این حرکت به صورت کاروان است و عاشقان اهل بیت(ع) بیشتر این مسیر را به عشق امام خود با پای پیاده می پیمایند. همچنین شمار زیادی از زائران نیز از بصره، ناصریه و دیگر شهرهای عراق پیاده به سمت کربلا در حرکت هستند. این راهپیمایی که از لحاظ کمی و کیفی با راهپیمایی های مرسوم فرق دارد وحدت بین شیعیان و همزیستی مسالمت آمیز آنان، همراه با احترام پیروان ادیان مختلف را از نظر اسلام به نمایش می گذارد.
 
پنجشنبه این هفته که روز اربعین است. احتمالا کربلا جمعیتی بیش از سالهای قبل را شاهد خواهد بود و پیش بینی می شود که از مرز 10میلیون تن بگذرد.
 
در راهپیمایی 80 کیلومتری نجف به کربلا هزاران ایرانی و شیعیان سایر کشورها نیز حضور دارند.
 
در بین زائران اربعین سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش همه گونه افرادی را می توان یافت زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیرزن و پیرمردهایی که زحمت راه رفتن خود را با عشق به امام‌حسین (ع) فراموش کرده اند. جوانانی که برای دیدن ضریح و انس با مولای خود لحظه شماری می کنند و حضور کودکان در کالسکه ها با این امید که پیروان راستین آن بزرگوار باشند. 
 
 
حضور زائران امام حسین(ع) در شلمچه
 
حمید سالکی از جوانان نسل سوم انقلاب با کوله باری از معنویت با پای پیاده در حالیکه به خانواده ای دیگر کمک می کرد، گفت: خوش به سعادت افرادی که در این روز و در این جمع قرار دارند. اینجا تکبر و غرور جایی ندارد. همه برای کمک به یکدیگر از هم سبقت می گیرند.
 
حمید علیزاده به جمع ما می پیوندد و می گوید: خدایا شکر که مسلمان هستیم. امام حسین (ع) و سایر ائمه را داریم؛ چون به عشق آنان زنده ایم و گام بر می داریم.
 
علیزاده افزود: من هر سال سعی می کنم ایام سوگواری آقا امام حسین (ع) با مردم به کربلا سفر کنم و در این مسیر صحنه هایی را می بینم که در هیچ جای دنیا دیده نخواهد شد و این ارادت غیر قابل توصیف است. آری عاشقانت با زمزمه های توصل می آیند تا کافران و استکبار  بدانند نقش امامت و ولایت در دل مردم جاودانه است
 
همچنین مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با توجه به نزدیکی اربعین حسینی، چهار دستگاه آمبولانس مرکز فوریتهای پزشکی در مرز شلمچه مستقر شدند.
 
شهرام مقام افزود: این آمبولانسها که از ابتدای هفته جاری در مرز شلمچه مستقر شده اند تا انتهای هفته در این محل حاضر هستند.
 
 
حضور زائران امام حسین(ع) در شلمچه
 
مقام اظهار کرد: علاوه بر این چهار آمبولانس یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به منظور اقدام در مواقع ضروری و حوادث پیش بینی نشده در مرز به شکل آماده باش استقرار یافته است.
 
وی با اشاره به تردد احتمالی روزانه 10 هزار نفر در روزهای نزدیک به اربعین حسینی تصریح کرد: پرسنل و آمبولانسهای مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان آبادانی با آمادگی کامل در محل مذکور حضور دارند و به ارایه خدمات به زوار هستند.
 
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: در صورت افزایش جمعیت موجود در منطقه تعداد نیروها و آمبولانسهای مرکز فوریتها نیز افزایش می یابد.
 
 
حضور زائران امام حسین(ع) در شلمچه
 
از سوی دیگر معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر با اشاره به وجود شرایط ناامن در کشور عراق گفت: تردد انفرادی زائران از مرز شلمچه به کشور عراق ممنوع است.
 
لطیف حیایی اهوازی ضمن اشاره به وجود تعداد زیادی از زوار در مرز شلمچه افزود: آنان خواستار عبور از مرز به صورت انفرادی هستند که به دلیل نبود مجوز در این خصوص، عبور آنان از مرز ناممکن و ممنوع است.
 
وی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی اربعین حسینی و افزایش تقاضاها برای رفتن به کربلای معلی در حال پیگیری این موضوع برای دریافت مجوز خروج انفرادی هستیم که در صورت تحقق این امر امکان تردد انفرادی زائران فراهم خواهد شد.
 
به گفته معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر در زمان حاضر به طور روزانه پنج تا 10 کاروان در قالب کاروانهای زیارتی تحت نظر سازمان حج و زیارت از مرز شلمچه به زیارت عتبات عالیات می روند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *