کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا از پرتگاه مالی سقوط کرد

12 دی 1391 ساعت 6:43

به دنبال ساعت ها مذاکره بی نتیجه در کنگره، جمهوری خواهان اعلام کردند که روز دوشنبه رای گیری صورت نخواهد گرفت و در نتیجه آمریکا از پرتگاه مالی سقوط خواهد کرد.


به گزارش جهان‌،مهر به نقل از خبرگزاری اسوشیتد پرس نوشت، جمهوری خواهان عضو کنگره اعلام کردند که تنها رای گیری هایی که صورت خواهد گرفت مربوط به دیگر لوایج خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا سنا در این زمینه رای گیری خواهد داشت یا نه.
 
جو بایدن، معاون رئیس جمهور (دموکرات) و میچ مک-کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه سنا دیر وقتِ یکشنبه مذاکراتی را بر سر جزئیات یک تفاهم انجام داده بودند که در روز دوشنبه نیز ادامه یافته بود.

به گزارش شبکه ABC، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا چند ساعت پیش از آن گفته بود که رسیدن به تفاهم برای ممانعت از افتادن از سخره مالی "محتمل ولی هنوز صورت نگرفته است".
 
اوباما گفت: جلوگیری از افزایش مالیات اولویت کاری من است و این موضوع به نگرانی عمده همه مردم آمریکا تبدیل شده است.
 
سایت واشنگتن پست نیز نوشت: وی ضمن اظهار اشاره به مذاکرات بایدن و مک-کانل در سخنان خود گفت که گفت و گوها هنوز پایان نیافته و ابراز امیدواری کرد که طرفین، بتوانند بر سر شماری از مفاد بودجه سالانه به توافق دست یابند، تا بتوانند از افتادن اقتصاد آمریکا به آنچه از آن به «پرتگاه مالی» تعبیر شده، احتراز کنند.
 
پرتگاه مالی (Fiscal Cliff) اصلاحی برای ارجاع به مجموعه ی قوانین افزایش مالیات ها و کاهش هزینه های دولت فدرال است که در صورتی دموکرات ها و جمهوری خواهان بر سر قانونی برای عملی نشدن این قوانین به توافق نمی رسیدند، از دوم ژانویه 2012 قوانین افزایش مالیات بر آمریکایی و کاهش هزینه های دولت فدرال عملی می شوند.
 
گفته می شود سقوط آمریکا از پرتگاه مالی، بزرگترین اقتصاد دنیا را دچار کسادی و رکود احتمالی می کرد. پیشبینی شده است در صورت کسادی اقتصاد آمریکا نرخ بیکاری این کشور که به تازگی به 7.9 درصد رسیده است، به 9 درصد افزایش یابد.


کد مطلب: 263683

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/263683/آمریکا-پرتگاه-مالی-سقوط

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com